تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۸۴۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انصارالله حضور فرماندهان ایرانی در یمن را تکذیب کرد
انصارالله یمن خبر یک رسانه انگلیسی درباره حضور فرماندهان ایرانی در یمن را تکذیب کرد.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن هرگونه حضور فرماندهان ایرانی در یمن برای کمک به این جنبش را تکذیب کرد.
خبرگزاری انگلیسی بی‌بی‌سی ساعتی پیش مدعی حضور یکی از فرماندهان برجسته ایرانی در یمن برای ارائه مشاوره به جنبش انصارالله یمن شد.
همچنین هیئت سازمان ملل در صنعا خود را برای ترک یمن آماده می‌کند و با انصارالله برای انتقال افراد خود به جیبوتی هماهنگی کرده است.
عربستان سعودی روز گذشته (6 فروردین) با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت حملات خود به یمن را آغاز کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا آغاز شده "طوفان قاطع" نامیده شده است. عربستان امروز نیز حملات خود به یمن را از سر گرفت و بخشهایی از مناطق مرزی، استان صعده در شمال یمن را با موشک و توپ بمباران کرد.
بر اساس این گزارش، عربستان در این بمباران‌ها مناطق شدا، رازح و کتاف در صعده را هدف قرار داد که در این حملات 20 نفر از شهروندان یمنی به شهادت رسیده‌اند.
خبرنگار المیادین خبر داد که بمباران‌های عربستان مناطق مسکونی در صعده را هدف قرار داده و بر اساس توافقات با یمن، هیچ‌گونه پایگاه نظامی در استان صعده وجود ندارد.
خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در یمن به سر می‌برد، می‌گوید در جریان این حملات هوایی تاکنون [تا روز گذشته] 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.
خبرنگار شبکه خبری "العالم" نیز گزارش داده است که کمیته‌های مردمی یمن و انصار الله وارد بیش از 35 روستای مرزی عربستان شده‌اند.
این شبکه خبری گزارش داده است که مرز میان یمن و عربستان در استان صعده متشنج بوده و هواپیماهای عربستان به‌طور گسترده بر فراز مناطق مرزی کوهستانی یمن به‌ویژه "رازح" و "خولان" سرگرم پروازند.
5 کشور حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت و امارات در جنگ علیه یمن شرکت کرده‌اند. علاوه بر کشورهای مذکور، مغرب، سودان، اردن و مصر نیز در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار