تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۴۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد
فعالیت بیش از ۵۴ هزار نجاتگر در طرح نوروزی هلال احمر
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۵۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر در طرح نوروزی فعال هستند، گفت: در مجموع بیش از ۵۴ هزار نجاتگر در این طرح‌ها شرکت می‌کنند.

نشست خبری ناصر چرخساز، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امروز در محل یادمان شهدای دهلاویه برگزار شد.

چرخساز در این نشست با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر خوزستان در طرح‌های نوروز 94 اظهار داشت: یکصد تیم ارزیاب به نقاط مختلف کشور اعزام شده‌اند و عملکرد جمعیت هلال احمر خوزستان تاکنون خوب بود.

وی افزود: شرایط در نقاط مختلف کشور متفاوت است. در همدان به دلیل میزان بارندگی درصد واژگونی خودرو زیاد بود و در خوزستان به دلیل تعداد راههای ارتباطی و حجم مسافران تصادفاتی داشتیم که به لطف خداوند «تصادفات سختی» نبود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: در استان‌هایی که میزان بارش باران زیاد بود با همکاری پلیس راه توقف اجباری مسافران را داشتیم و همچنین توافقاتی با وزارت بهداشت برای هم‌افزایی بین اورژانس و هلال احمر داشتیم.

وی با بیان اینکه توان عملیاتی هلال احمر نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است، گفت: 17 بالگرد در کل کشور مشغول عملیات امدادی هستند که یک فروند بالگرد در خوزستان فعالیت می‌کند.

چرخساز با اشاره به افزایش نیرو‌ها و پرشکان داوطلب برای عملیات امدادی هلال احمر عنوان کرد: یک هزار و 200 پزشک برای شرکت در طرح‌های نوروزی هلال احمر اعلام آمادگی کردند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برنامه جمعیت هلال احمر برای جبران کمبود پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اظهار داشت: طرح آمایش پایگاه‌های امداد و نجات با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر و علم و صنعت ایران در حال اجرا است که امیدواریم نتایج ان در یک چشم انداز 5 ساله اجرا شود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تا روز هفتم فروردین ماه امسال 2 هزار و 900 عملیات امدادی توسط این جمعیت انجام شد، افزود: از تعداد 71 هزار آسیب دیده در این حوادث 55 هزار نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند و 16 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی گفت: 26 هزار نفر در محل‌های اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر مستقر شدند و 280 عملیات رهاسازی تا صبح روز هفتم فروردین ماه امسال انجام شد.

چرخساز در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در هنگام حوادث غیر مترقبه مانند گرد وخاک چیست، عنوان کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در این زمینه فرهنگ‌سازی که تاکنون بیش از 60 هزار بروشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان پخش شد.

وی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر برای رفاه کاروان‌های اردویی راهیان نور بیان کرد: جلسات مختلفی با ستاد راهیان نور برگزار کردیم و مجوز موقت پایگاه امداد و نجات دهلاویه به مدت یکسال دیگر تمدید شد که در صورت ورود خیرین و همکاری دستگاه‌های دیگر، این پایگاه به پایگاه امداد و نجات ثابت تبدیل می‌شود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 2 هزار و 350 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر در طرح نوروزی فعال هستند، اظهار داشت: در مجموع بیش از 54 هزار نجاتگر در این طرح‌ها شرکت می‌کنند و روزانه 5 هزار و 800 نفر در این پایگاه‌ها مستقر هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار