تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۸۴۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
45 هزار مسافر نوروزی از سد دز دیدن کردند‏
مدیر عامل سد و نیروگاه دز گفت:از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 45 هزار مسافر نوروزی از جاذبه ‏های سد دز در شمال خوزستان دیدن کرده اند.‏

سعید رئوفی نسب روز جمعه افزود: بازدید رسمی از این سد طبق برنامه می بایست از دوم فروردین آغاز شود اما با توجه به استقبال مردم ‏بازدید از سد دز از 25 اسفندماه 93 آغاز شده و پیش بینی ‏می شود تا 15 فروردین ماه ادامه یابد.

وی افزود:روزانه هزاران مسافر نوروزی از جاذبه های سد دز بازدید و از نزدیک با ‏این سد آشنا می شوند.‏

رئوفی نسب گفت:سال گذشته با افزایش حجم بازدید ها مواجه بودیم و امسال نیز این بازدیدها ‏افزایش چشمگیر داشته است.‏

وی افزود:تمهیدات لازم برای رفاه مسافران مهیا شده و کارکنان این سد در ‏بخش های مختلف ازجمله روابط عمومی، حراست، خدمات و واحد ایمنی برای رفاه هرچه بیشتر هموطنان در ایام نوروز مشغول فعالیت هستند.

رئوفی نسب افزود:نقاط مورد بازدید سد دز از ابتدای جاده منتهی به سد تا تاج سد کاملا تحت ‏کنترل قرار دارد تا محیطی امن با ایمنی بالا برای بازدیدکنندگان فراهم ‏شود.

وی با تاکید بر اینکه همه بازدیدکنندگان از سد دز زیرپوشش بیمه قرار دارند، گفت: ‏به منظور رفاه حال هموطنان، امکان تردد با ماشین شخصی با رعایت مسایل ایمنی ‏و امنیتی فراهم شده و مجموعه سد و نیروگاه دز آماده ارایه ‏خدمات در ایام نوروز از ساعت 8:30 صبح تا 16 عصر می باشد.

وی گفت: مسیر منتهی به تاج سد دز مسیری سخت گذر با دارای 6.5 کیلومتر تونل است که به منظور ‏تسهیل تردد ، خودروها به صورت کاروانی همراه با راهنما به منطقه اعزام می شوند.

پارسال بیش از 96 هزار نفر از جاذبه های سد دز دیدن کردند.

سد و نیروگاه دز بعنوان نخستین نیروگاه برق آبی بزرگ کشور در 23 کیلومتری شمال ‏شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد و با ظرفیت تولید 520 مگاوات ساعت انرژی ، هم ‏اکنون پنجاه و چهارمین بهار ساخت و بهره برداری را با موفقیت سپری می نماید.

سد و دریاچه سد دز به ‏لحاظ طبیعتی بکر و دریاچه ای زیبا ، یکی از قطب های گردشگری در شمال ‏استان خوزستان می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: سد دز
:
:
:
آخرین اخبار