تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۸۴۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت رکورد ۱۵ میلیون تردد در روز جمعه
جانشین رییس پلیس راهور ناجا از ثبت ۱۵ میلیون تردد در روز جمعه در جاده های کشور خبر داد و گفت: میزان تردد در روز جمعه ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سردار موسی امیری روز شنبه در حاشیه بازدید از پلیس راه آزادراه تهران – قم افزود: روز جمعه پرترددترین روز سفرهای نوروز امسال در جاده های کشور بود.

وی تاکید کرد: تصادفات برونشهری روز گذشته با همکاری خوب مردم ۳۰ درصد کاهش یافت و در داخل شهرهای کشور خوشبختانه هیچ تصادفی نداشتیم.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه به کشور تصریح کرد: با توجه به آغاز بارش ها در جاده ها از رانندگان می خواهیم ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. از سوی دیگر توصیه می کنیم رانندگان حتما تجهیزات زمستانی برای دور دوم سفرهای نوروزی همراه داشته باشند.

وی با اشاره به این که رانندگی در شهر با جاده کاملا متفاوت است افزود: در هفته دوم سفرها شاهد عجله و شتاب از سوی برخی رانندگان برای بازگشت هستیم در حالی که در بازگشت انتخاب زمان حرکت مهم است و رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مبادی اولیه در نظر بگیرند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تصادف بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس در جاده گرمسار تصریح کرد: این اتوبوس از نیشابور به سمت کرج در حال حرکت بود که متاسفانه به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده دچار واژگونی شد که در پی آن ۲ تن کشته و ۱۱ تن مجروح شدند.

وی با اشاره به این که برابر اعلام قبلی پلیس کلیه رانندگان اتوبوس در نوروز در صورت مقصر بودن در تصادفات دفترچه آنها ضبط می شود، خاطرنشان کرد: دفترچه این راننده نیز ضبط شده و دیگر اجازه رانندگی ندارد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا افزود: مسوولان پایانه های مسافربری نیز باید نظارت بیشتری بر روی اتوبوس ها داشته باشند و ضمن بررسی فنی اتوبوس از رانندگان باتجربه استفاده کنند.

وی خواستار همکاری مسافران اتوبوس ها با پلیس راهور شد و گفت: سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ راه ارتباطی مردم با پلیس راهور است و آنها می توانند تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر را از این طریق به پلیس اطلاع دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار