تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۸۴۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد تلفات سیلاب و ریزش کوه هفته گذشته خوزستان پنج کشته و 9مصدوم اعلام شد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تعداد تلفات ناشی از وقوع سیلاب و ریزش کوه در هفته گذشته در پنج شهرستان خوزستان را پنج نفر کشته و 9 مصدوم اعلام کرد.

هاشم بالدی روز شنبه درباره آخرین خسارت ها و تلفات جانی سیلاب یکشنبه گذشته در ایذه، باغملک، لالی، اندیکا و مسجد سلیمان افزود: در بخش سوسن ایذه بر اثر سیلاب پسر بچه 11ساله ای به نام سعید خسروی غرق و جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: در جاده تاراز اندیکا هم بر اثر ریزش کوه دو نفر کشته و 9 نفر دیگر از نواحی مختلف دچار مصدومیت شدند.

وی همچنین از کشته شدن یکی از عشایر باغملک و یک نفر دیگر در مسجد سلیمان بر اثر وقوع سیلاب خبر داد و گفت: جسد این فرد هنوز پیدا نشده و اقدام ها در این زمینه ادامه دارد.

بالدی همچنین درباره وضعیت آب آشامیدنی روستایی و شهری مناطق مزبور بویژه لالی که متحمل خسارت بیشتری شده بود افزود: پیش از وقوع حادثه احتمالی به دلیل پیش بینی هواشناسی اخطاریه به فرمانداری ها ارسال شده بود و هنگام حادثه نیز با هماهنگی مدیریت مرکزی بحران آب معدنی به میزان لازم و تانکرهای آبرسانی از داخل و خارج از استان(استان های معین خوزستان) تامین و به مناطق آسیب دیده لالی ارسال شد.

وی گفت: هم اینک شبکه آب آشامیدنی روستایی و شهری این مناطق برقرار شده و در بحث راه ها نیز با استقرار ماشین آلات مورد نیاز تمام محورهای ارتباطی مناطق مزبور که بر اثر ریزش کوه و وقوع سیلاب بسته شده بود بازگشایی و تردد در آنها جریان دارد.

بالدی از برگزاری نشست اعضای ستاد بحران خوزستان در عصر شنبه در اهواز خبر داد و افزود: در این نشست مسایل و مشکلات موجود به همراه نقاط ضعف و قوت بررسی خواهد شد و در روز آتی نتایج آن به همراه خسارت وارده به مناطق مزبور در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

بارش شدید اوایل هفته گذشته منجر به وقوع سیلاب و ریزش کوه در نواحی شرق و شمال شرق خوزستان شده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار