تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۸۴۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین کاروان الی بیت المقدس راهی عراق می‌شود
مدیر مرکز مطالعات نظری و‌تر گفت: اولین کاروان پیاده روی الی بیت المقدس، یادمان شهید علی هاشمی از سوم شعبان آغاز می‌شود.

محمد مهدی فاطمی‌صدر اظهار داشت: نخستین کاروان پیاده روی «الی بیت المقدس، یادمان شهید علی هاشمی» بر پایه ساختار روایت مقاومت و امتداد راهیان نور در عراق از سوم شعبان امسال «خرداد94» آغاز می‌شود.

وی افزود: این کاروان مسیر و گفتمانی نو در پیاده روی‌های به سوی کربلا را دنبال می‌کند و سعی در توسعه طولی این پیاده روی عظیم دارد. به نوعی می‌توان گفت این حرکت امتداد راهیان نور در مناطق عملیاتی عراق است.

مدیر مرکز مطالعات نظری و‌تر با اشاره به اهداف کاروان پیاده روی الی بیت مقدس عنوان کرد: در این پیاده روی سعی می‌شود به تمام نقاط تمدن ساز شیعه به ویژه دفاع مقدس بپردازد. مسیر جدیدی که انتخاب شده است از دل منطق عملیاتی دفاع مقدس در عراق می‌گذرد.

وی در شرح مسیر پیاده روی گفت: این پیاده روی به صورت خلاصه از خرمشهر آغاز می‌شود و در بصره، قرنه، ناصریه، سماوه نجف و کربلا ادامه پیدا می‌کند.

فاطمی صدر بیان کرد: این مسیر، مسیری است که ایرانی‌ها تاریخ رشادت‌های نسل گذشته خود را در آن احساس می‌کنند و اصطلاحا می‌توان گفت این مسیر یک مسیر پر بار‌تر برای ایرانی‌ها است.

وی افزود: از دل مسیر ذکر شده بیش از ده عملیات از دفاع مقدس می‌گذرد، که هرکدام نقطه‌ای تمدن ساز در تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند.

مدیر مرکز مطالعات نظری وتر اظهار داشت: یکی از خصوصیات اربعین روایت است در دل زیارت که به نوعی فرصت پرورش نیروی کار آمد را برای جامعه اسلامی و فرهنگ شیعی ایجاد می‌کند که این فرصت را باید مغتنم شمرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار