تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۸۴۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این جا همه‌ چیز عجیب است...
موزه هفت‌ تپه به عنوان یکی از گنجینه‌های تاریخ باستان و پیش از تاریخ خوزستان در نوروز 94 بیش از پیش مورد استقبال گردشگران خوزستان قرار گرفت.

یکی از گردشگران که با خانواده به هفت‌تپه آمده است، با ابراز شگفتی از گورخمره‌های موجود در موزه هفت‌تپه و اسکلت کودکی که هزارن سال در یکی از این خمره‌ها خفته است، می‌گوید: اینجا همه‌چیز عجیب است. همه چیز از زمانی با ما حرف می‌زند که ما وجه مشترک چندانی با آنها نداریم.

یک گردشگر دیگر که به خوزستان سفر کرده با اشاره به کتیبه‌های آجری که با خط میخی و زبان ایلامی بر روی آنها نوشته شده است تاکید می‌کند: من پیش از این نمی‌دانستم که پیش از هخامنشیان هم ایران با شکوه و با شوکت و جلالی وجود داشته است.

بیرون از موزه یک خانواده پر جمعیت از اقوام عرب خوزستان چادر زده‌اند و دورتر بچه‌ها با کنجکاوی از پستی و بلندی‌های تپه‌های تاریخی هفت‌تپه بالا و می‌روند.

با این که موزه هفت‌تپه از شهرها دور است آمارهای بازدید موزه خبر از استقبال خوب گردشگران نوروزی می‌دهند.

در این موزه آثاری از دوره‌های مختلف شامل دوره‌ پیش از تاریخ، دوره ایلامی، دوره هخامنشی، دوره اشکانی و دوره ساسانی و همچنین تعداد کمی اشیای دوره‌ اسلامی وجود دارد. این مجموعه در حال حاضر دارای موزه آثار و اشیای باستانی، کارگاه مرمت آثار تاریخی، مخزن اشیا و تالار کتیبه‌ها، بانک سفال، آزمایشگاه مواد و مصالح، نمایشگاه عکس و پوستر، سالن رایانه و کتابخانه است.

ساختمان موزه به مساحت ۱۴۷۵ مترمربع، آجری و با قوس‌هایی است که تداعی کننده معماری ایلام ‌بوده و دارای سه سالن نمایش است.

سالن اول موزه شامل عکس‌ها و پوسترهایی از محوطه هفت‌تپه و چغازنبیل و فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته در پایگاه است. سالن‌های دوم و سوم نیز به نمایش اشیای به‌دست‌آمده در کاوش‌های باستان‌شناسی اختصاص دارد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: موزه هفت تپه
:
:
:
آخرین اخبار