تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۴۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردشگری آبی خرمشهر رونق می‌گیرد
فرماندار خرمشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده گردشگری آبی این شهرستان بیش از گذشته رونق می‌گیرد.

گردشگری آبی به هر نوع فعالیتی که با هدف ورزش، تفریح و سرگرمی در ارتباط با آب صورت گیرد، اطلاق می‌شود.

ولی‌الله حیاتی با بیان تاکید استاندار خوزستان مبنی بر برنامه‌ریزی فرمانداران برای رونق گردشگری آبی استان گفت: راه‌اندازی خط دریایی گشت دریایی در اروندرود به همراه معرفی فرهنگ بومی و محلی شهرستان از 28 اسفند 93 اجرایی شد.

حیاتی اظهار داشت: در این طرح از یک فروند کشتی دریایی تندرو استفاده شد که مسیر اروندرود و مرز مشترک ایران و عراق تا منطقه ام الرصاص و آبادان را طی می‌کند.

وی ظرفیت این کشتی سیاحتی را 240 نفر بیان کرد و افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 12 فقره سفر آبی با پذیرایی یک وعده غذایی از شهروندان انجام شده است و سه هزار گردشگر و مسافر در این تورهای آبی شرکت کرده‌اند.

حیاتی همچنین با بیان جاذبه‌های گردشگری آبی شهرستان گفت: این شهرستان به دلیل بندری بودن می‌تواند به عنوان مقصد تحقق گردشگری آبی مد نظر باشد.

فرماندار خرمشهر استفاده از ظرفیت لنج‌های صیادی 30 نفره و اتوبوسی 70 نفره برای گشت‌های آبی را از اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری دریایی این شهرستان خواند و افزود: هفت اسکله قایقرانی برای گردشگری آبی در رودخانه زیبای کارون، در نظر گرفته شده است که این اسکله‌ها دارای قایق‌هایی با ظرفیت هفت سرنشین و مجهز به جلیقه‌های نجات می‌باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار