تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۸۴۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قدرتی تشریح کرد:
آخرین آمار تصادفات نوروزی و وضعیت کنونی جاده های خوزستان
رئيس پليس راه خوزستان آخرين وضعيت راهها و ترافيك جادهها در سطح استان را تشريح كرد.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: در انديمشك هوا ابري و ترافيك نيمه سنگين اما روان است. در خرمشهر نيز هوا ابري، جادهها خشك و ترافيك سنگين است.

وي ادامه داد: در محور اصلي رامهرمز به سمت هفتگل – ايذه – باغملك – دهدز بارش باران وجود دارد و ترافيك نيمه سنگين اما روان است. ملاثاني به سمت مسجدسليمان داراي هوا ابري همراه با وزش باد شديد است، و ترافيكي سبك دارد.

رئيس پليسراه خوزستان افزود: هواي آبادان اكنون ابري است، جاده خشك و ترافيك نيمه سنگين ولي روان است. در بهبهان نيز اهواز ابري، جاده خشك و ترافيك سبك است. در سربندر هوا ابري توأم با وزش باد شديد و گردوخاك است و ترافيكي سبك دارد.

قدرتي گفت: همچنين در سوسنگرد ترافيك سبك است اما در مسيرهاي اهواز به سمت هفتكل، باغملك و رامهرمز ترافيك سنگين است.

وي ادامه داد: انسداد مسير در حال حاضر وجود ندارد. ترافيك وروديهاي مركز استان از سمت اهواز به سمت رامشير و رامهرمز نيمه سنگين است.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: از ابتداي طرح نوروزی پليس راه كه از 25 اسفندماه آغاز شد تا پايان روز نهم فرودين ماه 94 تصادفات فوتي 63 درصد و در تصادفات خسارتي 23 درصد كاهش يافته است. اما تصادفات جرحي به ميزان 4 درصد افزايش پيدا كرده است.

قدرتي درباره علل عمده اين تصادفات گفت: به ترتيب عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ و خستگي و خوابآلودگي راننده از علل عمده وقوع اين تصادفات بوده است. 90 درصد حوادث منجر به فوت نيز به دليل انحراف و تجاوز به چپ در مسيرهاي دو طرفه استان رخ داده است.

وي افزود: بيشترين خودرويي كه تصادفات فوتي و جرحي را به دنبال داشته، پرايد با 49 درصد بوده است، و انواع پژو با 16 درصد، انواع وانت با 11 درصد و ماشين سنگين شامل كاميون و تريلي با 7 درصد پس از پرايد داراي بيشترين حوادث فوتي و جرحي است.

رئيس پليس راه خوزستان اظهار كرد: در مدت زمان اجرای طرح تاكنون 20 درصد تصادفات فوتي، 13 درصد از تصادفات جرحي و 47 درصد از تصادفات خسارتي را حوادث واژگوني خودرو تشكيل ميدهد.

قدرتي افزود: در اين مدت 545 دستگاه موتورسيكلت و هزار و 11 دستگاه انواع خوردو به دلايل مختلف توقيف شدند. 11 جلد گواهينامه ضبط و رانندگان به مدت سه ماه از رانندگي محروم شدند.

وي گفت: همچنين 12 هزار و 354 خودرو به دليل سرعت غيرمجاز اعمال قانون و جريمه شدند. هفت هزار و 939 مورد نيز به دليل سبقت غيرمجاز، چهار هزار و 498 مورد به دليل انحراف و تجاوز به چپ و يك هزار و 948 مورد به دليل استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي، اعمال قانون شدند.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: همچنين در اين مدت 45 خوردو به دليل انجام حركات نمايشي در جاده علاوه بر جريمه، توقيف شدند. در اين طرح از 774 راننده تست اعتياد گرفته شد كه 149 مورد مثبت تشخيص داده شد و اين افراد به مدت 6 ماه از رانندگي محروم شدند.

قدرتي اظهار كرد: خوشبختانه در اين مدت هيچ حادثهاي براي اتوبوسهاي مسافربري رخ نداده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار