تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۸۵۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه های زیست محیطی برای روز سیزده بدر
مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان با توصیه هایی در زمینه روز طبيعت گفت: به دليل وجود آلودگي در ماهيان قرمز، آنها را در طبيعت و رودخانه ها رها نكنيد.

احمدرضا لاهيجان زاده اظهار كرد: همواره به اثبات رسيده كه فطرت انسان هماهنگي و همراهي خاص با طبيعت دارد. انسان در دامان طبيعت در كنار تنفس در هواي پاك و استفاده از مناظر چشم نواز، به نوعي آرامش روحي و رواني نيز دست پيدا مي كند.

وي ادامه داد: اين آرامش فكري، تركيبي از احساسات پاك انساني با طبيعت را به وجود مي آورد لذا توصيه مي شود افراد هنگامي كه پا به عرصه طبيعت مي گذارند، همان طور كه در ابتداي ورود يك طبيعت پاك را نظاره گر هستند، سعي كنند تا پايان گشت و گذار خود نيز شرايط محيط را به همان صورت ابتدايي پاك حفظ كنند.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: در طبيعت حتما كيسه زباله به همراه داشته باشيد و در پايان طبيعت گردي خود نيز كيسه زباله را در سطل هاي زباله قرار دهيد و چنانچه در محلي سطل زباله نباشد، كيسه را به همراه خود حمل كرده و به نزديكترين محل كه رسيديد، كيسه زباله را در سطل زباله قرار دهيد.

لاهيجان زاده افزود: از روشن كردن آتش در جاهايي كه احتمال آتش سوزي وجود دارد، خودداري كنيد و در پايان نيز از خاموش بودن زغال يا آتش مطمئن شويد و سپس محل را ترك كنيد. در مواردي مشاهده مي شود كه براي چادر زدن، آتش يا حتي تاب بازي بچه ها نيز به درختان آسيب مي رسانند، بنابراين در جهت حفظ طبيعت در روز طبيعت بايد از شكستن شاخه درختان خودداري شود.

وي اظهار كرد: همچنين بعضا مشاهده شده كه برخي به منظور شكار اسلحه هایی از نوع بادي يا ساچمه اي به همراه مي آورند، اين اقدام علاوه بر اين اين كه به طبيعت آسيب مي رساند، خطر زيادي براي مردم حاضر در تفرجگاهها دارد لذا در صورت مشاهده اين مورد، با فرد خاطي برخورد قانوني خواهد شد.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: ماهيان قرمز به دليل اينكه داراي آلودگي ها و انگل هايي هستند، نبايد در طبيعت رها شوند لذا از كساني كه در روز سيزده بدر اقدام به اين مورد مي كنند درخواست مي كنيم ماهيان قرمز خود را در استخرها يا حوضچه هايي كه شهرداري در نقاط مختلف شهر ایجاد كرده، رهاسازي كنند.

لاهيجان زاده عنوان كرد: همچنين از رها كردن سبزه هاي عيد در طبيعت و رودخانه ها اجتناب شود چون موجب آلودگي آب مي شوند. توصيه مي شود سبزه ها را در سطل های زباله مخصوص قرار دهند تا در فرايندي تعريف شده به كود كمپوست و كود آلي تبیدیل و مفيد واقع شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
20
:
:
:
آخرین اخبار