تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۵۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه های پلیس راه برای سفرهای بازگشت نوروزی
رئیس پليس راه خوزستان گفت: با توجه به رسيدن به پايان ايام نوروز و افزايش حجم سفرهاي برون شهري و بازگشت مهمانان نوروزي، ضروری است رانندگان توصيه هاي ايمني را در جاده ها رعایت کنند.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: با توجه به اينكه علل عمده تصادفات انحراف و تجاوز به چپ، خستگي و خواب آلودگي است، لذا در سفرهاي برون شهري، از عجله و شتاب بي مورد در رانندگي خودداري كنيد. همچنين همه سرنشينان خودرو بايد از كمربند ايمني استفاده كنند.

وي ادامه داد: لازم است رانندگان از انجام هر عملي كه تمركزشان را نسبت به رانندگي كاهش مي دهد، از جمله استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، خوردن و آشاميدن، صحبت كردن و همچنين رانندگي در حالت خستگي و خواب آلودگي جدا پرهيز كنند.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: رانندگان در جاده هاي دو طرفه از سبقت غيرمجاز خودداري كنند و در مواقعي كه تابلوها سبقت آزاد را نشان مي دهند، حتما فاصله ايمن از خودرو روبرو را در لاين مخالف در نظر بگيرند و از عجله كردن بپرهيزند.

قدرتي افزود: چنانچه جاده لغزنده باشد، رانندگان سرعت مطمئنه را رعايت كنند به خصوص اگر مناطق مسكوني باشند.

وي اظهار كرد: حمل مسافر در قسمت بار خودرو از جمله وانت، كاميون و تريلي ممنوع است و پليس در صورت مشاهده ضمن جريمه، خودرو را به مبدا حركت، بازگشت مي دهد.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: استفاده از كلاه ايمني توسط راكبان موتورسيكلت ضروري و الزامي است. همچنین در روز سيزدهم فروردين كه مصادف با روز سيزه به در است، تردد موتورسيكلت در جاده هاي برون شهري ممنوع است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار