تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۸۵۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه تسهیلات سربازی به نخبگان کشور
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: تسهیلات سربازی به نخبگان و مخترعان کشور داده می‌شود.

سعید سهراب پور گفت: در رابطه با ارزیابی نخبگان در کشور باید بگویم که همه ساله بنیاد نخبگان در تمام استان‌ها نمایشگاهی از اختراعات مخترعان برگزار می‌کند و برای انتخاب اختراع برتر داورانی از سوی بنیاد در این نمایشگاه حضور دارند و در مرحله اول تقریبا 15 درصد کل اختراعات شرکت داده شده در نمایشگاه انتخاب می‌شوند که به آن اختراع سطح 3 می‌گوییم.

وی افزود: در این مرحله به برگزیدگان 5 میلیون تومان داده می‌شود که اختراع خود را تکمیل کنند و همچنین از تسهیلات دیگری در زمینه سربازی استفاده کنند. امتیاز عمده مخترعان در این سطح این است که می‌توانند در این فاصله با ثبت شرکت و جذب سرمایه‌گذار برای اختراع خود، در بخش تجاری‌سازی نمایشگاه بعدی شرکت کنند و در بخش تجاری‌سازی هم اگر محصول خوبی تولید و به بازار عرضه کرده باشند انتخاب و گزینش انجام می‌شود و عده‌ای انتخاب می‌شوند و در این مرحله هم به برگزیدگان وام نقدی 20 میلیون تومانی تعلق می‌گیرد تا بتوانند شرکت یا خط تولید خود را تقویت کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 شرکت و اختراع در این سطح وجود دارد و در مرحله بعد بین این تعداد رقابتی صورت می‌گیرد و آن عده از شرکت‌هایی که علاوه بر تولید خوب داخلی موفق به صادرات محصول خود به خارج از کشور شده‌اند برگزیده می‌شوند که اکنون فقط یک یا دو شرکت در این سطح داریم.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار