تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۸۵۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل داعش بر 90 درصد اردوگاه یرموک و نگرانی از وقوع فجایع انسانی
پس از روزها درگیری میان تروریست‌های داعش با دیگر شبه نظامیان مخالف سوری در اردوگاه یرموک، منابع خبری از کنترل داعش بر این اردوگاه آوارگان فلسطینی خبر دادند.

به نوشته روزنامه المصری الیوم، درگیری‌ها در اردوگاه یرموک در دمشق، میان نیروهای داعش و دیگر گروه‌های مخالف سوری از روزهای گذشته شدت گرفته بود. گفته می‌شود که داعش توانسته با شکست دیگر گروه‌ها 90 درصد این اردوگاه را به کنترل خود درآورد.

کنترل داعش بر اردوگاه یرموک می‌تواند باعث به وجود آمدن فجایع انسانی در این اردوگاه شود چرا که یرموک که در محاصره نیروهای دولتی قرار دارد توسط سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی کمک رسانی می‌شود و ممکن است داعش با این امر مخالفت کند.

ارتش سوریه نیز پس از سقوط بخش‌های زیادی از اردوگاه یرموک به دست داعش، صبح امروز حملات هوایی خود به این اردوگاه را شدت بخشید و مواضع تروریست‌های داعش در یرموک را بمباران کرد.

اردوگاه یرموک ماه‌ها پیش و پس از درگیری‌ خونین میان گروه‌های فلسطینی وابسته به جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل و نیروهای مخالف سوری، با شکست گروه‌های فلسطینی به تصرف مخالفان دمشق درآمد.

اوضاع معیشتی در این اردوگاه بسیار اسفناک است و چندی پیش انتشار تصاویری از کودکان و سالمندان رنجور که از شدت گرسنگی در گوشه و کنار اردوگاه افتاده بودند، باعث واکنش جهانی شد. تا کنون ده‌ها تن در اردوگاه یرموک بر اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز تایید کرد که تروریست‌های داعش اکنون کنترل 90 درصد از اردوگاه یرموک را به دست گرفته‌اند. سازمان ملل اعلام کرده که به شدت نسبت به حفظ جان دیگر سوری‌ها و فلسطینی‌ها که در اردوگاه یرموک به سر می‌برند، نگران است.

تروریست‌های داعش در ابتدا همراه با جبهه النصره که شاخه رسمی القاعده در سوریه است با پیشروی در اردوگاه یرموک وارد شمال شرق این اردوگاه در نزدیکی مرکز دمشق شدند و اکنون کنترل 90 درصد از این اردوگاه را در اختیار دارند.

کریس گونس، سخنگوی آژانس کار و امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطین(آنروا) گفته است که "وضعیت اردوگاه یرموک مایه شرمساری جهانی بوده و توهینی به بشریت است."

وی تاکید کرد: اردوگاه یرموک یک آزمون و چالش برای جامعه بین‌الملل است و ما نباید در این چالش شکست بخوریم. اکنون اعتبار کل نظام بین‌الملل در خطر قرار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار