تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۸۵۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوباما:توافق راه ساخت بمب را بست
رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را در پیام هفتگی رادیویی خود عنوان کرد.

به نقل از وب‌سایت روزنامه "گاردین،" "باراک اوباما" -- رئیس‌جمهور آمریکا -- امروز در پیام هفتگی رادیویی خود خطاب به مردم آمریکا بار دیگر چارچوب توافق هسته‌ای با ایران را "مطلوب" ارزیابی کرد. "اوباما" پنجشنبه شب نیز نسبت به حصول این توافق ابراز خوشحالی کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: "این چارچوب، نتیجه دیپلماسی سخت و منظم است. این توافق خوبیست -- توافقی که اهداف اصلی ما را بر‌آورده می‌کند. اهدافی نظیر اعمال محدودیت‌های جدی بر برنامه ایران و مسدود کردن تمامی مسیر‌هایی که ایران می‌تواند از آنها برای ساخت یک سلاح هسته‌ای استفاده کند. ... این توافق، ایران را از دسترسی به پلوتونیوم مورد نیاز برای تولید بمب محروم می‌کند. این توافق مسیر ایران را به بمب از طریق اورانیوم غنی‌شده مسدود می‌کند."

کاخ سفید امیدوار است حمایت افکار عمومی از چارچوب توافق هسته‌ای، سناتور‌های مخالف را از پیگیری طرح‌های متضاد با دیدگاه اوباما منصرف کند.

اوباما در بخش دیگری از پیام هفتگی خود اظهار داشت: "این توافقی طولانی‌مدت است که بیش از یک دهه محدودیت‌هایی دقیق و جدی بر برنامه ایران اعمال خواهد کرد و بیش از 20 سال -- یا بیشتر -- برنامه ایران را در معرض اقدامات بی‌سابقه شفاف‌ساز قرار خواهد داد."

رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال شکست مذاکرات برای نهایی کردن این توافق نیز مدعی شد: "موفقیت تضمین‌شده نیست. اما امروز فرصتی تاریخی داریم تا از انتشار سلاح‌های هسته‌ای در ایران جلوگیری کنیم و این اقدام را در قالبی صلح‌آمیز و با حمایت قاطع جامعه جهانی انجام دهیم."
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار