تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۸۵۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل منطقه آزاد اروند عنوان کرد:
افزایش جذب سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد
مدیر عامل منطقه آزاد اروند با اشاره به افزایش جذب سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد با توجه به تفاهم هسته‌ای گفت: قوانین و مقررات در این مناطق باید تسهیل کننده راه سرمایه‌گذاران باشد.

اسماعیل زمانی با بیان این‌که مناطق آزاد به عنوان بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌روند، اظهار کرد: مسائل سیاسی از جمله توافق هسته‌ای می تواند روی کار این گونه مناطق در عرصه بین المللی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که تفاهم هسته‌ای تاثیر تعیین کننده‌ای در روند سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد خواهد داشت، گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی خوب منطقه آزاد اروند در جنوب غرب ایران امیدواریم که حضور فعال سرمایه‌گذاران خارجی را در این منطقه شاهد باشیم.

زمانی ادامه داد: وجود بازار عراق در همسایگی منطقه آزاد اروند سبب می‌شود سرمایه‌گذاران، علاقمند به این منطقه برای تولید محصولات باشند.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند با بیان این‌که ما نیز تسهیلات و امکاناتی را که سرمایه‌گذاران نیاز دارند فراهم کرده و به بازسازی زیرساخت‌ها خواهیم پرداخت درباره توجه ویژه رییس جمهور به مناطق آزاد در پیام نوروزی، گفت: توسعه‌های کمی در بخش مناطق آزاد مهم است اما مساله کیفیت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر قوانین و مقرراتی که برای این مناطق وضع می شود باید به گونه‌ای باشد که امکان سرمایه‌گذاری را تسهیل کند نه این که سنگ جلوی پای سرمایه‌گذاران باشد.

وی با بیان این‌که اساسا فلسفه مناطق آزاد تسهیل روند بروکراسی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: امیدواریم با گرفتن تصمیمات درست، سرمایه بیشتری را در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند جذب کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار