تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۸۵۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات استان خبر داد:
احداث مجموعه سوارکاری در خوزستان
در سال جدید قصد داریم یک مجموعه سوارکاری در استان احداث کنیم و همچنین میدان اسب‌‌سواری اداره نیرو در اهواز بازسازی خواهد شد
رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: در سال جدید قصد داریم یک مجموعه سوارکاری در استان احداث کنیم و همچنین میدان اسب‌‌سواری اداره نیرو در اهواز بازسازی خواهد شد.

فتاح کنعانی درباره برنامه‌های هیات سوارکاری خوزستان در سال جاری اظهار کرد: ما سال 94 را با برگزاری جشنواره سوارکاری شوش آغاز کردیم و 27 و 28 فروردین ماه نیز در شهرستان کارون رقابت‌های سوارکاری استقامت خوزستان را خواهیم داشت و به دلیل آغاز فصل گرما دیگر مسابقه‌ای را برگزار نمی‌کنیم و ادامه مسابقات در آذرماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: قصد داریم در این چند ماهی که مسابقه‌‌ای برگزار نمی‌شود، بیشتر وقت‌‌مان را جهت آموزش بگذاریم. برای مربیان و ارتقا سطح آن‌ها دوره‌های مربیگری برگزار می‌کنیم، همچنین آموزش‌های عمومی‌ای برای اسب‌دارها و چگونگی نگهداری و پرورش اسب‌های‌شان خواهیم داشت.

رییس هیات سوارکاری خوزستان اضافه کرد: ما قصد داریم یک مجموعه سوارکاری در استان احداث کنیم و صحبت‌هایی را هم انجام داده‌ایم که بتوانیم در اطراف اهواز این مجموعه را راه‌اندازی کنیم و نزدیک به 40 یا 50 هکتار هم به احداث این زمین اختصاص داده شده است. همچنین با قول‌هایی که از مسوولان گرفته‌ایم میدان اسب‌‌سواری اداره نیرو در اهواز بازسازی خواهد شد.

وی با بیان این‌که در جلساتی که با مسوولان شهرستان شوش داشتیم، قرار شده است 20 هکتار برای احداث یک میدان سوارکاری اختصاص پیدا کند، گفت: ان‌شاالله در همین هفته هماهنگی‌های لازم را برای آغاز احداث این میدان سوارکاری انجام می‌دهیم. همچنین در جلساتی که با مسوولان منطقه آزاد آبادان داشتیم، قرار شده است که پیست سوارکاری آبادان بازسازی شود و تغییراتی در این پیست به وجود بیاید. ان‌شاالله می‌خواهیم امسال هم در آبادان مسابقات کشوری برگزار کنیم.

کنعانی ادامه داد: طبق برنامه‌هایی که داریم تقویمی برای برگزاری مسابقات تدوین خواهیم کرد. همچنین ما کمیته بانوان را فعال کرده‌ایم و در رابطه با رشته‌های پرش و درساژ هم می‌خواهیم ابتدا آموزش را شروع کنیم‎؛ چرا که  در بخش‌های پرش و درساژ هیچ امکاناتی در استان وجود ندارد و باید برای شروع این رشته‌ها، از آموزش شروع کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: در سال 94 ما خوب شروع کردیم و در یک ماه یک مسابقه را برگزار کردیم و مسابقه‌ی دیگری را هم می‌خواهیم برگزار کنیم. این نشان‌دهنده آن است که امسال سال پر مسابقه‌ای خواهیم داشت. بزرگترین رویدادهایی که امسال برای سوارکاری خوزستان پیش‌بینی می‌شود؛ احداث مجموعه سوارکاری و بازسازی باشگاه سوارکاری نیرو در اهواز است. امیدوارم با به نتیجه رسیدن این برنامه‌‌ها، سوارکاری استان را بیشتر از گذشته فعال ببینیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار