تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۵۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز آمار: 25 درصد جوانان علاقه ای به فرزندآوری ندارند
نتایج این بررسی نشان می دهد،14.1 درصد از جوانان در آستانه ازدواج موافق هستند که 'آدم پولش را برای چیزهایی که دوست دارد خرج کند بهتر از این است که خرج بچه کند'.
مرکز آمار ایران اعلام کرد: در حالی که 75 درصد از جوانان علاقمند به پدر و یا مادر شدن در حد خیلی زیاد و یا زیاد دارند 25 درصد از آنان علاقه زیادی به این امر ندارند.

به گزارش ایرنا از بررسی نحوه نگرش جوانان در آستانه ازدواج و زنان همسردار 15 تا 49 ساله نسبت به فرزندآوری و شناخت عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر آنکه از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است،31.1 درصد جوانان در آستانه ازدواج اعتقاد دارند که اگر بیش از 2 فرزند بیاورند مردم آنها را سرزنش می کنند.

همچنین 18.7 درصد جوانان پیشرفت تحصیلی و شغلی زنان را مهمتر از بچه دار شدن می دانند.

نتایج این بررسی نشان می دهد،14.1 درصد از جوانان در آستانه ازدواج موافق هستند که 'آدم پولش را برای چیزهایی که دوست دارد خرج کند بهتر از این است که خرج بچه کند'.

همچنین 29.4 درصد از جوانان اعتقاد دارند بچه دار شدن سخت است و راحتی را از آدم می گیرد. معادل 33.2 درصد جوانان بی اعتمادی به همسرشان را عامل دیرتر بچه دار شدن می دانند و 85 درصد جوانان بچه دار شدن را باعث تقویت مسئولیت پذیری می دانند.

تعداد فرزندان دلخواه

در این بررسی برای آگاهی از نگرش زنان پاسخگو نسبت به تعداد فرزندان دلخواه در ابتدا تعداد فرزندان فعلی آنها مورد پرسش قرار گرفت. نتایج نشان داد، میانگین تعداد فرزندان موجود پاسخگویان برابر با 1.7 فرزند بوده است.

همچنین در این بررسی پاسخگویان در مقابل پرسش 'به غیر از فرزندان فعلی دلتان می خواهد چند فرزند دیگر داشته باشید؟'، 34.6درصد تمایل به داشتن فرزند دیگری نداشتند، 56.5 درصد یک فرزند دیگر، 7.8 درصد 2 و 1.1 درصد نیز سه فرزند دیگر می خواستند.

متوسط تعداد فرزندان دلخواه پاسخگویان (فرزندان فعلی و مورد تقاضا) برابر 2.8 است و بیشترین درصدها به 2 و سه فرزند به ترتیب 42.7 و 28.2 درصد اختصاص دارد.

زنان پاسخگوی ساکن نقاط شهری به طور متوسط طالب 2.7 فرزند بوده و زنان ساکن مناطق روستایی به طور متوسط خواهان سه فرزند می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار