تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۸۵۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض جهانی به جنایات سعودی‌ها در یمن
در ادامه محکومیت های جهانی مردم کشورهای ایتالیا ، استرالیا ، امریکا ، لبنان ، فرانسه نیز در اعتراض به تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار هزاران نفر از مردم در شهرهای ملبورن استرالیا و پاریس فرانسه تظاهراتی در اعتراض به حملات خصمانه عربستان به مردم یمن برگزار کردند.

نعمه نعیم گزارشگر المنار  با اشاره به تظاهرات صدها نفری مردم در شهر پاریس، پایتخت فرانسه گفت: در این شهر اروپایی مردم به درخواست یک هیئت فرانسوی برای کمک به مردم یمن تظاهراتی را در مقابل سفارت عربستان برگزار کردند. در این تظاهرات معترضان با سر دادن شعارهایی دخالت عربستان در یمن را محکوم نمودند. آنها همچنین تصاویری از جنایات عربستان در حق مردم یمن و ساختمان های ویران شده را در دست داشتند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات در گفتگو با المنار گفت: «عربستان سعودی در حالی به یمن حمله می کند که ساده ترین حقوق ملت خود را به رسمیت نمی شناسد و در ارتکاب جنایت در کشورهای عربی دیگر نظیر سوریه و عراق و بحرین شریک است.»

ملیکه حمرونی، رئیس جمعیت حقوق زنان در پاریس که یکی دیگر از شرکت کنندگان در تظاهرات بود در مصاحبه با المنار گفت: «چه معنی دارد که عربستان کودکان یمنی را به قتل می رساند و در امور داخلی کشورهای همسایه خود مثل عراق و سوریه و دیگر کشورها دخالت می کند در حالی که حقوق مردم فلسطین نادیده گرفته شده است.

وی افزود: ما از کسانی که مدعی دفاع از حقوق ملت ها و آزادی هستند می خواهیم جلوی تجاوزات عربستان به یمن را بگیرند.»

یکی دیگر از معترضان حملات عربستان به یمن نیز در گفتگو با المنار گفت: «من افتخار می کنم که برای دفاع از آزادی در این تظاهرات شرکت کرده ام. من در گذشته نیز در دفاع از آزادی بیان و آزادی اندیشه در چنین تظاهراتی شرکت نموده ام و اکنون چرا نباید در دفاع از حقوقی مهمتر همانند حقوق مردم یمن در داشتن آزادی و حق زندگی شرکت کنم.»

گزارشگر المنار در ادامه به تظاهرات اعتراض آمیز مردم در ملبورن استرالیا به تجاوزات عربستان اشاره کرد و گفت: شهر ملبورن نیز شاهد تظاهرات پرشوری بود که هزاران نفر از مهاجران عرب و غیر عرب و فعالان حقوقی در مخالفت با حملات مستمر به یمن برگزار کرده بودند.

نعمه نعیم با اشاره به بیانیه پایانی معترضان ملبورنی گفت: در این بیانیه آورده شده بود که عربستان با حمایت آمریکا جنایاتی آشکار و اهدافی تفرقه افکنانه  را در یمن دنبال می کند. هدف دشمن تقسیم یمن و فتنه انگیزی در بین مردم این کشور می باشد.

همچنین شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد : اعتراضات و تظاهرات در کشورهای مختلف جهان علیه تجاوز عربستان سعودی به یمن ادامه دارد.

شماری از پایتخت های اروپایی و عربی شاهد تظاهرات و تجمعات مختلفی در این زمینه بوده است. شرکت کنندگان در این تظاهرات از گروه های یمنی خواستند از طریق گفتگو به دور از دخالت های خارجی و فشارهای نظامی به بحران در این کشور پایان دهند.

شاهر بسطی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود:شماری از فعالان سیاسی و معترضان در رم پایتخت ایتالیا در برابر سفارت عربستان سعودی تجمع و تجاوز این کشور را به یمن محکوم و تاکید کردند این تجاوز در ضدیت با استقلال و حاکمیت یمن بوده و به هدف ضربه زدن به ثبات، امنیت، یکپارچگی ارضی و دخالت در امور داخلی این کشور بر اساس ادعاهای بی پایه و اساس رخ داده است. معترضان در این تجمع حمایت خود را از ملت و ارتش یمن اعلام و جنایات جنگنده های عربستان سعودی را علیه غیرنظامیان یمنی محکوم  کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: در لبنان، کودکان این کشور برای ابراز همبستگی با کودکان یمن تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تجمع تجاوز عربستان سعودی و چند کشور دیگر را به یمن محکوم کردند و از کشورهای این ائتلاف خواستند حملات علیه غیرنظامیان را متوقف کنند. معترضان تاکید کردند جنایاتی که عربستان سعودی در یمن رقم زده شبیه جنایاتی بوده که اسرائیل در قانا مرتکب شده است. همچنین لبنانی ها از ملت های عربی خواستند در برابر جنایاتی که علیه کودکان یمن رخ می دهد، سکوت کنند.

شماری از فعالان سیاسی تجمعی را در اسکاتلند در حمایت از ملت یمن برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تجمع با محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن از دولت اسکاتلند خواستند از پیمان ناتو خارج شود. همچنین شهروندان اسکاتلندی با سردادن شعارهایی از آمریکا خواستند به حمایت خود از رژیم های دیکتاتوری در منطقه خاورمیانه پایان دهد. در شهر میشیگان آمریکا نیز تجمعی در حمایت از ملت یمن برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار