تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۵۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح بعد از ۸ سال به خرمشهر بازگشت
در مراسمی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سالن خلیج فارس خرمشهر افتتاح شد تا این دبیرخانه بعد از هشت سال به این شهر بازگردد
در مراسمی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سالن خلیج فارس خرمشهر افتتاح شد تا این دبیرخانه بعد از هشت سال به این شهر بازگردد.

رضا مردانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر عصر دوشنبه در مراسم آغاز به کار مجدد دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، بازگشت دبیرخانه تئاتر فتح خرمشهر بعد هشت سال به خرمشهر را نقطه عطفی در نگاه ویژه به هنر خرمشهر برشمرد.

وی افزود: در حالی هجدهمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر را پیش رو داریم که امسال با همت مسئولان ارشاد استان این جشنواره بار دیگر به خرمشهر جایگاه اصلی خود بازگشت.

جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر بسترساز ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم در سال جدید در حوزه فرهنگ، فضایی آمیخته از وفاق و همبستگی با دولت و مردم ایجاد شود.

وی افزود: یکی از خاصیت های ویژه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، عنوان جشنواره است که پیوند بسیار زیاد و نزدیکی با مردم خرمشهر دارد که بحث مقاومت و ایثار این مردم است که در زمان دفاع مقدس مردم شهید پرور این دیار از خود نشان دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، برگزاری چنین جشنواره هایی را در راستای زنده کردن یاد و خاطره شهدا دانست و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی ضمن زنده کردن خاطره قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی از سویی نیز خواهد توانست فرهنگ ایثار و مقاومت را در بین مردم توسط هنرمندان ترویج دهد.

افق های روشن توسعه خرمشهر

ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز از توجه ویژه دولت برای توسعه خرمشهر در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: امسال افق های روشنی برای توسعه خرمشهر از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات ویژه ای در حوزه سلامت و بهداشت و درمان و خبرهایی نیز از احداث بیمارستان پیشرفته در خرمشهر شنیده می شود که در سفر اخیر وزیر بهداشت به منطقه اعلام شد.

فرماندار خرمشهر منطقه آزاد اروند را فرصت و پتانسیلی برای این منطقه دانست و افزود: منطقه آزاد اروند یکی از پتانسیل های این منطقه است که دولت با عنایت ویژه به این منطقه خواهد توانست در دوره این دولت تحولی در خرمشهر ایجاد کند.

حیاتی به افتتاح دبیرخانه جشنواره فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: هنرمندان خرمشهری با بضاعت کم، کارهای بزرگی را خلق کردند که جای بسی تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: توان این هنرمندان ستودنی است و امیدواریم تقویت ویژه ای از منطقه آزاد اروند از این حوزه شود.

مقاومت علیه دشمنان در جنگ تحمیلی از خرمشهر شروع شد

سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز مقاومت امروز مسلمانان در خاورمیانه علیه دشمنان اسلام را برگرفته از مقاومت مردم خرمشهر و آعاز آن را در این منطقه برشمرد.

وی گفت: مقاومت علیه دشمنان در جنگ تحمیلی از خرمشهر شروع شد، سپس کل کشور را در برگرفت و سپس این مقاومت امروز با الگو گرفتن از آن در سراسر خاورمیانه در حال پیشرفت است.

نعمت زاده افزود: هنر برخواسته از این مقاومت بوده که انعکاس بخش قابل توجهی از آن در این جشنواره می تواند نقش به سزایی را در ترویج فرهنگ مقاومت ایفا کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار