تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۸۵۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به منطقه آزاد اروند
نشست شورای راهبردی سلامت منطقه آزاد اروند در 11 فروردین ماه با حضور سیدحسن قاضی زاده وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اسماعیل زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد و مصوباتی برای توسعه امکانات درمانی و بهداشتی این منطقه به همراه داشت.

مهم ترین مصوبات این نشست به شرح زیر است:

- اختصاص 250 میلیارد ریال به بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر توسط سازمان منطقه آزاد اروند برای ساخت اورژانس جدید، بخش آنژیوگرافی قلب و استاندارسازی بیمارستان و بهره برداری از این طرح ها تا 22 بهمن 1394

- ساخت پایگاه های بهداشتی به تعداد مورد نیاز در شهرستان های آبادان و خرمشهر که ساخت آنها به عهده سازمان منطقه آزاد اروند بوده و تجیهز و بهره برداری از آن به عهده دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

- احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حداکثر با 220 تختخوابی سوم خرداد خرمشهر با پرداخت کامل هزینه ساخت از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیزات کامل و بهره برداری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر تا دو سال که نماینده وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان می باشد.

- احداث مرکز بهداشتی درمانی شلمچه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیز و بهره برداری از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

-افزایش یک هزار متر مربع فضای اورژانس بیمارستان ولعصر(عج) خرمشهر و تجهیز کامل و بهره برداری آن از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

-افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی آبادان به تعداد 50 نفر سالیانه که 50 درصد دانشجویان بومی شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) باشد.

-اختصاص مبلغ 80 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به تجهیز کامل و بهره برداری از سوی وزرات بهداشت برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان اروند شهر اروندکنار تا پایان مهر 1394

- خرید ساختمان هواپیمایی هما واقع در آبادان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیز کامل آن برای راه اندازی و بهره برداری آزمایشگاه غذا و دارو ، لوزام آرایشی و بهداشتی توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان تا پایان خرداد ماه 1394

- اختصاص مبلغ 100 میلیارد ریال به بیمارستان طالقانی آبادان جهت استاندارد سازی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیز کامل و بهره برداری آن از سوی وزارت بهداشت.

مصوبات این جلسه به امضاء دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اسماعیل زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند رسیده است.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم یازدهم فروردین ماه جاری به منظور دیدار از روند اجرای طرح های این وزارت در منطقه آزاد اروند و بازدید از اردوهای جهادی، وارد شهرستان های آبادان و خرمشهر شد.

وی در این سفر از روند خدمت رسانی به مسافران نوروزی در بیمارستان های این شهرستان دیدن کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار