تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۸۵۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهداشت مدارس خوزستان هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان گفت: وضعیت بهداشت مدارس استان نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و ارتقا پیدا کرده اما تاکنون به وضعیت مطلوب نرسیده است.

امید مقیمی‌پور اظهارکرد: بهداشت مدارس به این جهت به وضعیت مطلوب و ایده‌آل نرسیده زیرا در مدارس مشکلات ساختاری وجود دارد و برای بهبود وضعیت بهداشت مدارس باید بهداشت محیط هم لحاظ شود.

وی افزود: برخی از مشکلات بهداشت به آموزش و پرورش و مدرسه مربوط می‌شود و برخی دیگر به کل منطقه و یا شهرستان باز می‌گردد. به عنوان نمونه اگر سیستم فاضلاب در شهرستان مشکل داشته باشد، مدرسه متاثر از آن می‌شود و تنها اقدامی که می‌توان انجام دهد، انعکاس این مشکل به شهرستان است.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که بهداشت مدارس متشکل از سه حوزه، بهداشت فردی، بهداشت محیط و آموزش بهداشت است، گفت: ارتقای بهداشت فردی دانش‌آموزان با توجه به جذب نیرو و افزایش مربیان بهداشت در مدارس و کمک خانواده‌ها و معلمان بسیار خوب بوده است.

مقیمی پور ادامه‌داد: در زمینه آموزش سلامت در مدارس استان نیز پیشرفت داشته‌ایم و طی سال تحصیلی تقریبا 10 تا 20 جلسه آموزش سلامت و نکات بهداشتی با استفاده از کتاب سلامت در کل مدارس استان برگزار شده است که در این جلسه‌ها جنبه‌های مختلف بهداشت به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر وضعیت سلامت موادغذایی و بهداشت آن در مدارس با اقدامات انجام شده ارتقا پیدا کرده است.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: اضافه کردن کتاب سلامت و آموزش آن در مدارس استان در بهبود وضعیت بهداشت و ارتقای آن بسیار تاثیرگذار بوده است و هر میزان که وضعیت بهداشت مدرسه بهتر باشد در سلامت دانش‌آموزان تاثیر خواهد گذاشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار