تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۸۵۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«شِقشیدَن» کم سویی سینما در فصل هفت سین!
اکران و فروش نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خوب نبوده و دقیقا نصف سال گذشته در نوروز امسال فروش داشتیم اما به نظر می‌رسد با توجه به فیلم‌هایی که قرار است اکران کنیم اوضاع بهتر شود

نوروز فصل فراغت است؛ فصل کتاب و مجله خواندن، بیداری تا پاسی از نیمه شب، خوابیدن تا لنگ ظهر و البته پای تلویزیون نشستن و گاهی اگر حال و حوصله‌ای بود سینما رفتن.

پاره‌ای از موارد بالا در خوش‌بینانه‌ترین حالت اتفاق می‌افتد. مثل کتاب خواندن و سینما رفتن اما با این همه چیز دور از دسترسی نیست و اگرچه پیش‌بینی‌ها غالبا درست از آب درنمی‌آید بعضی وقت‌ها حس‌اش هست و بیش‌تر وقت‌ها نیست.

از کتاب و خواب و کباب که بگذریم فیلم دیدن در تاریکخانه سینما قاعدتا باید حال و هوای دیگری داشته باشد که از قرار نوروز امسال دست کم در اهواز نداشته است. یعنی مدتی است (تو بگو 2 دهه) حس و حال سینما رفتن دیگر کم‌تر به کسی دست می‌دهد و به قول یارو گفتنی نمی‌دانم اگرچه بشود شاید برای دیدن فلان فیلمی که سر زبان‌ها افتاده خیلی ویرمان بگیرد و نتوانیم جلوی خودمان را بگیریم.

این قلم حوصله واکاوی و به قول شوشتری‌ها «شِقشیدَن» مساله را ندارد و تنها رفته پرسه‌ای در سینماها زده و دیده که: «ای بابا، انگار راست می‌گویند! کی این روزها حال دارد برود سینما!؟»

... و اما هر که نداند سینمادارها خوب می‌دانند چه نوروزی بر سینما گذشت و مخلص کلام این گذشت که اکران نوروزی بی دوستی زورزورکی و بدون سفره پرتکلف خوب نبود.

مدیر سینما ساحل اهواز در این باره گفت: از اکران نوروزی امسال به دلیل این که فیلم‌ها در یک هفته اول نوروز و قبل از عید تیزر تبلیغاتی تلویزیونی و اطلاع رسانی نداشتند استقبال خوبی نشد و مردم تصور می‌کردند سینما تعطیل است.

پیام نیک‌فرد گفت: اکران و فروش نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خوب نبوده و دقیقا نصف سال گذشته در نوروز امسال فروش داشتیم اما به نظر می‌رسد با توجه به فیلم‌هایی که قرار است اکران کنیم اوضاع بهتر شود.

وی با بیان این که فروش امسال در کل کشور نصف سال گذشته بود و سینما ساحل هم از این قاعده مستثنی نیست افزود: در 12 روز اکران از اول تا 14 فرودین که 2 روز آن سوم و چهارم فروردین سینما تعطیل بود در سینما ساحل اهواز حدود 10 میلیون تومان فروش داشتیم.

نیک‌فرد ادامه داد: در اکران امسال تنوع فیلم داشتیم و فیلم‌های هنر و تجربه را هم اکران کردیم. بخش اعظم این فروش مربوط به فیلم "استراحت مطلق" بود چراکه اکران عمومی این سینما در نوروز 94 همین فیلم بود.

او بیان کرد: در ایام عید نوروز اکران عمومی ما فیلم "استراحت مطلق" بود و در هفته اول برای سانس هنر و تجربه فیلم "پریدن از ارتفاع کم" و در هفته دوم برای اکران این گروه فیلم "مردی که اسب شد" را روی پرده داشتیم. همچنین در این ایام دو فیلم "اسب تورین" و "گاو" ساخته داریوش مهرجویی را به صورت تک سانس اکران کردیم.

مدیر سینما ساحل خاطرنشان کرد: از 26 فروردین فیلم ترسناک ایرانی "روایت ناپدید شدن مریم" یکی از پرفروش‌ترین فیلم های گروه اکران هنر و تجربه را به صورت تک سانس و تنها در همان روز اکران خواهیم کرد.

همچنین معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان در همین باره اظهار داشت: اکران نوروزی در سینماهای خوزستان (سینماهای اکسین، بهمن و قدس اهواز) در 2 هفته اول سال نه تنها نسبت به شهرهای بزرگ مانند مشهد و اصفهان بلکه نسبت به خود شهر اهواز هم کمتر بود.

مجتبی آقاکوچک‌زاده گفت: باعث تعجب است که فروش ما در 15 و 16 فروردین نسبت به دو هفته اول سال بهتر شد.

او ادامه داد: خوشبختانه اتفاق مثبتی که امسال افتاد این بود که شهرداری اهواز بلیت‌هایی را در بین مسافران نوروزی توزیع کرد که فکر می‌کنم مسافرانی که به اهوار آمدند به کمک معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری توانستند فیلم‌های سینما را مشاهده کنند.

معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که فیلم‌ها همزمان با تهران در سینماهای حوزه هنری در اهواز روی پرده رفتند بیان کرد: ما در سینماهای حوزه هنری در ایام نوروز در سینما اکسین اهواز فیلم "رخ دیوانه " و در سانس ساعت 22 فیلم "ایران برگر"، در سینما بهمن فیلم "ایران برگر" و در سینما قدس فیلم "روباه" و سانس ساعت 21:30 فیلم " استراحت مطلق" داشتیم و همچنان هم این فیلم‌ها را در حال اکران داریم.

آقاکوچک‌زاده اظهار کرد: در ایام عید در هر ژانری فیلم داشتیم اما به دلیل مخاطب‌پذیری بیشتر سینما اکسین از گذشته پرفروش‌ترین فیلم امسال ما فیلم "رخ دیوانه" بود. بعد از آن فیلم "ایران برگر" در سینما بهمن و فیلم "روباه" در سینما قدس به ترتیب بیشترین فروش را داشتند.

مدير سينما هلال اهواز هم گفت: اكران ما در ايام نوروز بسيار ضعيف بود. فيلم اكران شده ما در ايام نوروز فيلم "روباه" بود اما به خوبي از آن استقبال نشد.

مهدي اكبريان افزود: در ايام نوروز شايد ميانگين فروش ما به 40 تا 50 هزار تومان در روز مي‌رسيد كه براي سينما هلال بسيار ضعيف است. فيلم "روباه" يك فيلم دولتي با موضوع انرژي هسته‌اي است و فكر مي‌كرديم چون ما هستيم كه اين فيلم را اكران مي‌كنيم فروش خوبي خواهد داشت اما اصلا استقبال خوبي از آن نشد.

وی ادامه داد: اكران و فروش سال‌هاي گذشته سينما هلال اهواز بسيار خوب بود اما فروش امسال حدود 95 درصد كاهش داشت. البته فكر مي‌كنم سينما‌هاي ديگر هم فروش خوبي نداشته‌اند.

اكبريان خاطرنشان كرد: يكي از دلايل فروش كم در سينما هلال بازسازي اين سينما بود چراكه بهمن ماه سينما را قبل از جشنواره فيلم‌هاي علمي اهواز بازسازي كرديم و بعد از آن سينما درگير جشنواره فيلم‌هاي علمي شد و باعث شد از رونق بيفتد.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرتین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
1
ممنون از اینکه به مشکلات سینمای استان توجه میکنید.امیدواریم و آرزومندیم که سینماهای اهواز پرجنب و جوش گردد.نه به خاطر درآمد!بلکه بعنوان نماد فرهنگی و اجتماعی مردم.که باعث وحدت اجتماعی اقوام استان شود.
:
:
:
آخرین اخبار