تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۸۵۴۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساحل اروندرود به مقصد گردشگر خارجی تبدیل می شود
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:ساحل رودخانه اروند به یکی از کانون ها و مقاصد گردشگران خارجی تبدیل می شود.

سیدمرتضی نعمت زاده گفت:طرح مطالعاتی ساماندهی ساحل اروند از سوی شرکت خارجی در حال تهیه است و عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک آغاز می شود.

ساحل اروندرود به مقصد گردشگر خارجی تبدیل می شود

وی با بیان اجرای طرح برداشتن دژ نظامی و خاکی از ساحل اروند، گفت:با برداشته شدن این دژ خاکی، امکان استفاده از ساحل اروند برای گردشگران بیش از گذشته فراهم می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین، توسعه گردشگری آبی را از طرح های مورد نظر برای رونق منطقه خواند و افزود:این منطقه با داشتن رودخانه های اروند، کارون و بهمنشیر و دسترسی آسان مردم به فضای رودخانه ها، می تواند در توسعه گردشگری آبی پیشرو باشد.

نعمت زاده اظهار داشت:با ایجاد فضای سبز در ساحل اروندصغیر در جزیره مینو و تامین زیرساخت های لازم نظیر فضای سبز، سرویس بهداشتی و آلاچیق، دیگر زیرساخت های لازم نظیر اماکن تجاری و تفریحی و اقامتگاه ساخته می شود.

نعمت زاده جذب گردشگران خارجی را از اولویت کاری منطقه آزاد اروند دانست و گفت:سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص معرفی جاذبه های گردشگری منطقه به گردشگران خارجی اقداماتی انجام داده است.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش گردشگری را از رویکردهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد و افزود:تربیت و آموزش نیروی انسانی برای ارائه خدمت در بخش دفاتر خدمات گردشگری، هتل ها و رستوران ها از اقدامات انجام شده برای رونق آبادان و خرمشهر است.

نعمت زاده ساماندهی بازارهای منطقه آزاد اروند را از دیگر برنامه های این سازمان برای رونق صنعت گردشگری و افزایش اشتغال پایدار خواند.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی خوزستان در شهرستان های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از ۱۷۳کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

این منطقه بر اساس طرح جامع تهیه شده شامل سه بخش اصلی شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان، شلمچه و جزیره مینو است.
:
:
:
آخرین اخبار