تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۵۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقف تلفات ماهی در دریاچه سد گتوند؛
هزاران ماهی در دریاچه سد گتوند تلف شدند
 مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تلفات اخیر ماهی در دریاچه سد گتوند متوقف شده است.

سید رحیم مغینمی اظهارکرد: با وجود توقف تلفات در حال حاضر اکیپ مشترکی از ادارات محیط زیست، دامپزشکی، شیلات و پژوهشکده آبزی پروری استان خوزستان تشکیل شده و توسط این اکیپ نمونه برداری هایی جهت بررسی بیشتر موضوع و کشف دلایل تلفات انجام شده است.

وی افزود: ماهی‌های تلف شده ”بیاح” نام دارند و از گونه ماهیان کوچک و درجه پایین بوده است که جزو گونه‌های ماهی با ارزش بالا محسوب نمی‌شود.

مغینمی تصریح کرد: بر اساس شواهد و نتایج محلی به‌دست آمده به نظر می‌رسد سیلاب‌ها، بارندگی‌های اخیر و سموم گیاهی از دلایل این تلفات باشد اما قطعا توسط اکیپ مورد نظر و پس از انجام آزمایشات لازم از نمونه ها دلایل اصلی بررسی و اعلام شود.

پیش از این جاسم مرمضی، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور از مرگ و میر هزاران قطعه ماهی در دریاچه سد گتوند علیا در خوزستان خبر داده و توضیح داده بود: مرگ و میر ماهیان در دریاچه سد گتوند علیا از حدود یک هفته پیش در سطح وسیع آغاز شد و تلفات این گونه ماهیان فعلا متوقف شده است.

وی ادامه داد: بارندگیها و سیلابی که اخیرا در خوزستان به وقوع پیوسته مقارن با مرگ و میر ماهیان بوده است. این اتفاق در سیلاب‌های نخستین رخ نداده و همین موضوع غیرعادی بودن تلفات را نشان می‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار