تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۸۵۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث راه آهن خوزستان - اصفهان در مرحله تعیین سرمایه گذار است
مدیرکل راه آهن جنوب از نیاز افزون بر یکصد هزار میلیارد ریالی برای اتصال راه آهن از خوزستان به استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح هم اینک در مرحله تعیین سرمایه گذار است.

عبدالکریم درویش زاده روز پنجشنبه افزود: اتصال راه آهن خوزستان - چهارمحال و بختیاری - اصفهان به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان چهار محال و بختیاری جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازی و از پروژه های ملی است که هم اینک ماده 215 آن اخذ شده و در مرحله تعیین سرمایه گذار قرار دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس نشست اخیر استاندار خوزستان با وزیر راه و شهرسازی قرار شد سرمایه لازم برای اجرای طرح از طریق فاینانس و یا سرمایه گذار داخلی یا خارجی تامین و هزینه شود.

درویش زاده افزود: در این نشست مدیرعامل راه آهن اشاره کرد که با تجهیزات ناوگن و احداث ریل به صورت بالاستی،افزون بر یکصد هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح لازم است.

'بالاست لایه ای است بین ریل و زیربالاست که از مصالح دانه ای سنگ شکسته تشکیل شده، دارای دانه بندی یکنواخت بوده و به طور معمول دارای ابعاد ذرات حدود ٢٠ الی ٦٠ میلیمتر است.'

مدیرکل راه آهن جنوب اظهار کرد: با احداث این خط ،تمام سنگ آهن مورد نیاز فولاد خوزستان به طور کامل می تواند از این طریق این خط ریلی تامین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پودر سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولادی خوزستان هم اینک از طریق جاده حمل می شود با احداث خط آهن این میزان به صورت ریلی حمل خواهد شد.

درویش زاده گفت: با این کار مصرف سوخت کاهش می یابد و آلودگی های زیست محیطی نیز کمتر خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: با احداث خط آهن مزبور و با کاهش حجم ترافیک جاده ای، ایمنی جاده ها ارتقا می یابد و مدت زمان سفر از خوزستان به اصفهان هم کاهش می یابد.

وی افزود: با احداث این خط آهن، خوراک برخی شرکت های فولادی منطقه، مانند طرح در دست احداث فولاد شادگان از این طریق تامین خواهد شد.

خط آهن اهواز - ایذه - لردگان - مبارکه - اصفهان به طول 535 پیش بینی شده است.

با تحقق این امر مسیر خوزستان به اصفهان 470 کیلومتر کوتاه می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار