تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۵۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر در مجلس خبر داد:
تکمیل پروژه خط آهن شلمچه به بصره با حضور وزیر راه

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر راه و شهرسازی با هدف سفر به استان بصره عراق خبر داد و گفت: در این سفر پروژه خط آهن شلمچه به بصره تکمیل می‌شود.

عبدالله سامری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق نشست اخیر با معاون وزیر کشاورزی و مسئولان کشاورزی، مقرر شد سهم پرداختی دولت به صندوق تعاون کشاورزی از میزان 41 درصد مصوب شده به میزان 50 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه اینکه کشاورزان خرمشهری توان پرداخت 49 درصد تعیین شده در قانون را ندارند و همچنین اکثر زمین‌های کشاورزی این شهر بر اثر جنگ نابود و کشاورزی خرمشهر به طور کلی پس از جنگ از بین رفت، مقرر شد که 50 درصد سهم کشاورزان در صندوق کشاورزی از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه پرداخت شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد جلسه‌ای در این راستا با حضور فرماندار خرمشهر و مدیر کل حوادث غیرمترقبه استان تشکیل شود و نسبت به 50 درصد سهم حوادث غیر مترقبه رایزنی شده تا به میزان پرداختی از سوی این نهاد، دولت نیز به‌‌ همان میزان، به صندق تعاون کشاورزی پرداخت کند.

سامری همچنین سفر وزیر راه و شهرسازی به خرمشهر را با هدف سفر به استان بصره عراق اعلام کرد و افزود: وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه هفته جاری به خرمشهر سفر می‌کند و در این سفر، کلنگ تکمیل خط ریل خرمشهر به بصره از محل نهر ادب(نهر میان ایران و عراق) به زمین زده شود و چند کیلومتر باقیمانده نیز به اتمام برسد و با استفاده مسافری یا تجاری از این مسیر ارتباطی بین دو کشور، رونق شهرستان و منافع ملی به دست آید.

وی از احتمال رایزنی در مورد لایروبی اروندرود در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی با مسئولان عراقی در بصره خبر داد و در ادامه بیان کرد: امیدواریم سال جاری با رفع برخی مشکلات موجود بحث لایروبی اروند سرانجام یافته و نگاه به بندر خرمشهر نگاهی ویژه‌تر شود.

*راه اندازی بخش سوختگی در بیمارستان خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به محدوده اروند را یادآور شد و از ارائه پیشنهاد راه اندازی بخش سوختگی در بیمارستان خرمشهر به وزیر بهداشت خبر داد و افزود: با توجه به نبود بخش سوختگی در منطقه و اعزام تمام موارد سوختگی به مرکز استان، این نیاز به شدت احساس می‌شود که دکتر هاشمی نیز قول پیگیری این امر را داد.

وی در ادامه عنوان کرد: در مدت حضور وزیر بهداشت، از وی خواستم تا از مناطق عباره، 90 و 120 هکتاری بازدید کرده و از شرایط بهداشتی آن مناطق از نزدیک مطلع شود که با تمدید مدت حضور هاشمی، این امر عملی شد و وی نیز پس از انجام بازدید قول پیگیری‌هایی را از سوی رئیس جمهور برای رفع مشکلات این مناطق داد.

سامری اضافه کرد: همچنین از وزیر بهداشت و درمان خواستم تا از رئیس جمهور بخواهد تیمی را به خرمشهر اعزام کرده که آن‌ها به جای حضور در سازمان منطقه آزاد اروند در میان مردم و به همراه نماینده مردم در مناطق محروم حاضر شوند تا کمبودهای 26 ساله خرمشهر را به آن‌ها نشان دهم.

وی در پایان، با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان در این سفر اخیر خود از شرایط بهداشتی منطقه ابراز نارضایتی کرد، اضافه کرد: وزیر بهداشت دراین سفر اعلام کرد که منطقه آزاد اروند کاری در این راستا انجام نداده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار