تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۵۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باقر حسینی:
قاتلان دانایی‌فر، عاملان شهادت 8 مرزبان ایرانی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اعضای گروهک‌های تروریستی دائما در حال تردد به کشور هستند، از بی‌توجهی دولت پاکستان نسبت به این موضوع انتقاد کرد و خواستار در اولویت قرار گرفتن انسداد مرزها در برنامه‌های دولت و به ویژه وزارت کشور شد.

سیدباقر حسینی درباره شهادت 8 مرزبان ایرانی به دست اشرار در سیستان و بلوچستان گفت: عملیاتی که در مقابل مرزبانان ایرانی رخ داد، به سرکردگی عمر شاهوزهی بود که این فرد در گذشته قاچاقچی بین المللی بود و سپس با حمایت و کمک برخی از کشورهای منطقه، وارد عرصه مقابله با جمهوری اسلامی شد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد وابسته به گروهک جیش‌العدل هستند که پیش از این نیز مرزبانان ایرانی را گروگان گرفته بودند و شهادت دانایی‌فر توسط آنها انجام شد.

حسینی با بیان اینکه مقر این گروهک پاکستان است، از بی‌تفاوتی دولت پاکستان نسبت به این مساله انتقاد کرد و توضیح داد: دولت پاکستان باید پاسخگو باشد؛ زیرا در شرایطی که ادعا می‌کند از نیرو و توان لازم برای برخورد با این گروهک‌های تروریستی برخوردار نیست ولی برای مقابله با مردم یمن، نیرو اعزام می‌کند.

وی بیان کرد: چرا اکنون که بحث اعزام نیرو به یمن برای کمک به عربستان و مقابله با مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن پیش آمده، پاکستان توان آن را دارد که برای سرکوب مسلمانان یمن نیرو ارسال کند ولی آیا نمی‌تواند با اشرار و گروهکهای مستقر در آنجا که به جمهوری اسلامی صدمه وارد می‌کنند، مقابله کند؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت پاکستان باید در قبال فعالیت اشرار و گروهک‌هایی که در این کشور مستقر شده‌اند و هر از چند گاهی به ایران وارد می‌شوند، صدماتی وارد می‌کنند و جنایتهایی مرتکب می‌شوند، پاسخگو باشد.

حسینی گفت: با توجه به اینکه در بحث انسداد مرزها مشکلاتی وجود دارد و بخش قابل توجهی از مرزها آزاد است، اعضای این گروهک‌ها دائما در حال تردد به کشور هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، صعب العبور بودن، عدم وجود پاسگاه و برجک و برخی دیگر موانع را از جمله عوامل رفت‌وآمد آسان این افراد به داخل کشور دانست و افزود: باید انسداد مرزها به عنوان یک اولویت در برنامه‌های دولت و به ویژه وزارت کشور قرار گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار