تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۵۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 میلیارد ریال در اختیار شهرداری های اروندکنار و چوئبده قرار می گیرد
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های اروندکنار و چوئبده خبر داد.

عزیرالله شهبازی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرهای اروندکنار و چوئبده با حضور اعضای شورای اسلامی و شهرداران این دو شهر در محل فرمانداری ویژه آبادان افزود:این میزان اعتبار به طور مساوی بین شهرداری های اروندکنار و چوئبده توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت:این اعتبار به منظور عمران شهری و توسعه فضاهای سبز و خدمات شهری هزینه خواهد شد.

شهبازی با اشاره به وجود 12 نهر طبیعی ومشنعب از اروندرود در حوزه شهری اروندکنار، اظهار داشت:با توجه به رویکرد استاندار محترم خوزستان مبنی بر استفاده از جاذبه های طبیعی و آبی استان نهر علیشیر که از ویژگی های خاصی برخوردار است به منظور توسعه گردشگری آبی در اروندکنار مد نظر قرار گرفته است.

وی توجه به مشکلات آب روستایی و شهری، فاضلاب روستایی و شهری و خانه های بهداشت را طرح های اولویت دار فرمانداری ویژه آبادان در سال 1394 اعلام کرد و اظهار داشت:در سال جاری اعتبارات به منظور توسعه شهرهای اروندکنار و چوئبده سوق داده می شود.

شهبازی با بیان اینکه نقشه راه ما در سال 1393 تولید شغل و اشتغال ،پیگیری در قالب برنامه های تدوین شده و ایجاد نشاط اجتماعی بود گفت: در سالجاری نقطه هدف ما حضور حداکثری و گسترده مردم پای صندوق رأی است که نهایتا موجب آرامش و ثبات در جامعه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به سفر وزیر بهداشت و درمان به شهرستان آبادان و بازدید از بیمارستان نیمه کار اروندکنار اظهار داشت:با پیگیری صورت گرفته و قول وزیر و مساعدت منطقه آزاد اروند این بیمارستان در سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی گفت:هماهنگی و همراهی خوبی بین فرمانداری وِیژه آبادان و مدیر عامل منطقه آزاد اروند در اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای شهرستان وجود دارد و سعی می کنیم تا کل روستاها شهرستان آبادان از خدمات منطقه آزاد اروند بهره گیرند.

شهبازی با تاکید بر رونق کشاورزی و براشت خرمای درجه یک از نخلستان های شهرستان آبادان و توسعه تولید صنایع بسته بندی و جانبی خرما در آبادان، بیان داشت:از بخش خصوصی در صنعت بسته بندی و صنایع جانبی خرما در منطقه حمایت می شود.

وی بر انتخاب نام های مناسب برای معابر و خیابان های شهری در اروندکنار و چوئبده تاکید کرد و اظهار داشت:نامگذاری خیابان ها و کوچه ها نشان دهنده ی فرهنگ و اعتقادات یک منطقه می باشد و این اسامی می توانند شیوه ای مناسب برای تبلیغ و ترویج فرهنگی خاص باشند از این رو باید در انتخاب اسامی و نام های خیابان ها دقت بیشتری شود.

وی گفت:از یک هزار و 200 کیلومتر مرز بین ایران و عراق دشمن تنها از مرز شهرستان آبادان وارد کشور نشد و این امر بیانگر رشادت های و از خود گذشتگی مردم این خطه از کشور است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت:عملیات والفجر8 در منطقه عمومی اروندکنار یکی از عملیات های تاثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس است که باعث فتح شهر فاو عراق شد جوانان زیادی نیز در این منطقه برای سربلندی اسلام و ایران جان خود را نثار کردند.

وی افزود: از این رو برای بیان فداکاری های رزمندگان اسلام در این عملیات و معرفی منطقه اقدامات خوبی در سال جاری با همکاری صدا و سیمای مرکز آبادان انجام می شود تا این منطقه به نحو احسن معرفی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشارهای اقتصادی، سیاسی و تحریم ها ظالمانه علیه کشور اظهار داشت:متاسفانه نظام سلطه فشارهای زیادی را برای به زانو کشاندن ملت بزرگ ایران اعمال می کند ولی با هوشیاری مردم هرگز به خواسته های خود نخواهند رسید.

وی با تاکید به همدلی و همزبانی دولت و مردم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت:متاسفانه برخی کمر همت بسته اند تا دولت را تخریب کنند.

شهبازی گفت:با همدلی و همزبانی باید مسائل را با مردم حل کنیم و اعتماد بین مردم و مسوولین را افزایش دهیم.

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهرداران اروندکنار و چوئبده برخی از مشکلات این دو شهر را بیان کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار