تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۵۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون کشاورزی:
مطالبات ذرت کاران هنوز پرداخت نشده است
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه علی رغم وعده های داده شده تاکنون مطالبات کشاورزان ذرت کار پرداخت نشده و این کشاورزان برای کشت گندم دچار مشکلات بسیاری شده اند،گفت: کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس از بانک های رفاه و سپه که در پرداخت مطالبات کشاورزان قصور دارند شکایت کرده است.

سیدراضی نوری با اشاره به اینکه هنوز مطالبات ذرت کاران پرداخت نشده است،گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات ذرت کاران در سال زراعی گذشته باعث شد اعتماد کشاورزان به تعاون روستایی کم رنگ شود و از سوی دیگر به دلیل ناتوانی مالی کشاورزان در تامین نهاده های لازم برای کشت گندم مشکلاتی در این خصوص نیز بوجود آید.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: چنین مشکلات و بدقولی هایی روی تحویل گندم به تعاون روستاییی و سیلوها قطعا تاثیرات و تبعات منفی به دنبال دارد و به هیمن علت باید قبل از نیمه دوم سال نرخ خرید تضمینی گندم و مسایل مربوط به آن تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: دولت باید در زمینه خرید تضمینی گندم هر چه سریعتر برنامه خود را اعلام و قیمت پیشنهادی خود را اعلام کند.

وی با یادآوری اینکه پیش بینی میزان گندم برای خرید تضمینی در سال زراعی جاری حدود 10 و نیم میلیون تن است،گفت: باید برای سال اینده زراعی هم پیش بینی لازم صورت گیرد که حدود 10 و نیم تا 12 میلیون تن خواهد بود و منابع لازم برای این امر باید در بودجه سالیانه پیش بینی شود نه اینکه مثل سال گذشته با چنین مشکلاتی روبرو شویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم از شکایت کمییسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس علیه بانک رفاه و سپه به علت کوتاهی در پرداخت مطالبات ذرت کاران خبرداد و گفت: البته معلوم نیست این اقدام هم کی به نتیجه رسد و کشاورزان مطالبات خود را دریافت کنند.

نوری تصریح کرد: در حال حاضرکشاورزان دچار مشکل شدند و می گویند اگر خودمان حتی با قیمت پایین تر محصولاتمان را می فروختیم  حداقل سرمایه اولیه خود را بدست آورده و می توانستیم  برای کشت گندم آماده شویم اما الان اینطور نیست و قادر به تهیه نهاده های لازم نیستند.

وی با بیان اینکه میزان مطالبات ذرت کاران استان خوزستان تا 41 میلیارد تومان می رسد،گفت: قرار بود تا قبل از 14 فروردین مطالبات کشاورزان به صورت کامل پرداخت و تسویه شود اما تا کنون این وعده عملی نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: درمنطقه شوش 2700 مشتری داریم که هنوز طلب خود را دریافت نکرده اند و خساراتی که به این مجموعه ها وارد شده باید از طریقی سریعا جبران شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
شهروندشوش
|
Finland
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
0
باتشکزازجناب دکترنوری به دلیل حمایت ازکشاورزان خوزستان به خصوص ذرت کاران
:
:
:
آخرین اخبار