تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۸۵۶۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان بیشترین کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش دارد
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بیش از کمبود تمام استان‌های دیگر است و لازم است این مشکل به صورت ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود.

حرج چلداوی اظهارکرد: جهت حل مشکل نیروی انسانی در حال تشکیل کمیته سامان‌دهی نیروی انسانی هستیم. این کمیته متشکل از تمام معاونین اداره‌کل و مدیران ادارات، زیر نظر مستقیم مدیرکل است و وظیفه سامان‌دهی و حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان را دارد.

وی افزود: جلوگیری از نقل و انتقالات بی‌جا، جلوگیری از فعالیت‌های غیرآموزشی و غیرتخصصی و بهإ‌کارگیری درست سرباز معلم مطابق با رشته و تخصصی از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش استان مهاجرت بی‌رویه نیروی انسانی به‌ویژه بعد از بروز پدید گرد و خاک را شاهد هستیم. آمار خروج از استان و جابه‌جایی درون استانی بسیار بالا است. در سال جاری تعدادی از همکاران بازنشسته خواهند شد و این بر مشکلات کمبود نیروی انسانی می‌افزاید.

چلداوی ادامه‌داد: قطعا این مشکلات و کمبود نیروی انسانی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود. تمام این موارد در کمیته ساماندهی نیروی انسانی مطرح و برای حل آن‌ها تلاش می‌شود. همچنین موضوع افت تحصیلی در کمیته برنامه‌ریزی با کارگروه‌های تخصصی از تمام جوانب مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ورود وزارت به صورت ویژه جهت برطرف کردن کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان، عنوان‌کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان از تمام استان‌ها بالاتر است، به‌طوری که در هر منطقه، مدرسه، مقطع آموزشی و رشته این کمبود وجود دارد و حتما باید به صورت ویژه و با مجوز خاص از سوی وزارت آموزش و پرورش این کمبود برطرف شود. این امر قطعا با همکاری مسئولان استانی و پیگیری نمایندگان استان در مجلس محقق می‌شود.

چلداوی خاطرنشان‌کرد: لازم است کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان به صورت دقیق مشخص شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
جاجرود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
مومن، مگه چند تا سرباز معلم داری که در قیاس با کمبود زیاد نیروی انسانی آموزش و پرورش بخواهی مانور مناسبی بدی؟!!!
چمن جان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
خوب امتیاز بدین حقوقها را زیاد کنید تا همه به سمت خوزستان هجوم بیارند
زهرا فرجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
0
پدیده گرد و خاک معضل بزرگی در استان خوزستان میباشد لازم است که نیروهای متخصص در رشته های مختلف برای تدریس بزیرفته شود
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
0
0
باسلام
من ودوستم درمنطقه ملاشیه زندگی میکنیم خواهرودوستاش ازنداشتن دبیری ک خوب درس بده شاکی هستن من هم رفتم مدرسه جهت تدریس اماگفتن نیازنداریم رفتیم اموزش پرورش بازم گفتن نیازنداریم وتورسانه هادادوبیدادمیکنیدکمبود دارید پس چرانیرونمیگیرید
هزاران بیکارتوخوزستان هست ک همه شان تحصیلکرده ازلیسانس گرفته تادکترا
چندجادیدم دوستام معلم شدن چرا چون پارتی داشتن
ماچی امیدمون ب خدا وشماست
:
:
:
آخرین اخبار