تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۸۵۷۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان:
احتمال بازگشت ریزگردها / دولت اقدامات خود را گزارش کند
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید براینکه هنوز اقدام جدی از سوی دولت درجهت کاهش میزان ریزگردها در استان خوزستان انجام نشده است، گفت: مالچ پاشی به میزان کم قطعا میزان ریزگردها در تابستان را افزایش می دهد.

سیدحسین دهدشتی با اشاره به میزان افزایش ریزگردها و گرد وغبار در استان خوزستان طی روزهای گذشته، گفت: همانطور که پیشتر به این موضوع اشاره شد، منشاء ریزگردها در استان خوزستان داخلی و خارجی است که منشاء داخلی با عملکرد مسئولان و دولتمردان در ارتباط است، اما منشاء خارجی آن با مناسبات بین‌المللی و پیگیری‌های مسئولان وزارت امور خارجه ارتباط مستقیمی دارد.

نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما باید تاکید کرد که در رفع مواردی که منشاء خارجی داشتند تاکنون توفیقات قابل توجهی کسب نشده است، هرچند که جلساتی برگزار و تفاهماتی صورت گرفته اما تاکنون اقدام جدی دراین زمینه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در فصل بهار و تابستان بیشتر ریزگردها از سمت عراق به داخل کشور وارد می‌شود، افزود: آنچه که به داخل کشور مربوط بوده و شکایت اصلی مردم این منطقه ازمسئولان است، این موضوع بوده که تاکنون برای رفع مشکلات داخلی چه اقداماتی انجام شده است؟ البته مصوباتی خوبی دراین زمینه به وجود آمده اما هیچ کدام مراحل عملیاتی شدن را طی نکرده است.

دهدشتی تصریح کرد: متاسفانه حقابه تالاب‌ها طی چندسال گذشته داده نشده و خشک شدند، بنابراین این موضوع در افزایش ریزگردها تاثیر بسزایی داشته است؛ اما طی چندماه گذشته شنیده شد که آب بیشتری تاکنون وارد تالاب‌ها شده و میزان خشکی آنها کاهش یافته است، همچنین در بحث مالچ‌پاشی تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته که به طور قطع در تابستان مشکلات بسیاری از افزایش ریزگردها در خوزستان به وجود می آید.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از قول‌های دولت و سازمان محیط زیست در سال گذشته در جهت کاهش ریزگردها عملیاتی شده است، گفت: به طور قطع نمی‌توان مشکل گرد وغبار و ریزگردها را درمدت زمان کوتاه حل کرد، متاسفانه تاکنون جلسات بسیاری برگزار شده و هنوز گزارش جامعی درخصوص چگونگی رفع ریزگردها و اینکه تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته ارائه نشده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: حتی تا قبل ازشروع سال جدید بارها ازرئیس جمهور درخواست شد که نشستی با نمایندگان استان برای بررسی راهکارها برگزار شود که این جلسه تاکنون برگزار نشده، تنها در حوزه درمان و اقدامات اورژانسی کمک هایی به استان شده است، همچنین دستگاه‌هایی برای سنجش آلایندگی در خوزستان نصب شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
3
گردوخاک این هفته منشاء داخلی ایست
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
3
من در تعجبم چرا از این همه منابع ثروت که در استان هست و همه استانها الخصوص استانهاییکه نماینده های فعال دارند متنفعند ولی خودمان از این ثروت بی بهره ایم والله راه کار دارد میشود از پایین دست اروند باپمپاژو هدایت آب به چهارسوی بیابانهای استان و کاشت درختهای مقاوم و پربرگ که در سطح شهر اهواز نمونه هایش به وفور کاشت شده میشود با کاشت آنها در سطح بیابانها از وجود ریزگردهای داخلی راحت شد و هوای استان هم دگرگون میشود و طبیعتش هم زیبا میگردد ولی دریغ از مسئول دلسوز که استان ندارد. مسئولان هرگز به طور جد و مستمر پیگپری نمیکنند چرا؟
:
:
:
آخرین اخبار