تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۵۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخوندی:
فرودگاه آبادان در مسیر توسعه قرار دارد
وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه آبادان با پروژه هایی که در آن انجام شده، در مسیر توسعه قرار گرفته است.

عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در بازدید از فرودگاه آبادان ضمن بررسی شرایط پروژه فرود اتوماتیک این فرودگاه و اعلام رضایت از آن اظهار کرد: در سفر قبلی که به آبادان آمدم نصب این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم و با آن موافقت کردم ولی اکنون خیلی خرسندم که شاهد نصب آن در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان هستیم.

وی تصریح کرد: نصب این دستگاه با وجود گرد و غبار موجود در شهرهای خوزستان می تواند تاثیر فراوانی برای از بین رفتن معضل کاهش دید افقی در شرایط نامساعد داشته باشد.

آخوندی عنوان کرد: پروژه های قابل قبولی در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان در حال انجام است از جمله احداث ترمینال جدید و این نشان می دهد فرودگاه آبادان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان نیز در جریان حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه آبادان گزارشی از شرایط و وضعیت عملکرد پروازی فرودگاه آبادان ارائه داد و گفت: در سال ۹۳ فرودگاه آبادان جابه‌جا کننده بیش از ۴۳۰ هزار مسافر و بیش از سه هزار و ۹۰۰ فروند هواپیما را پذیرش کرده است.

وی در خصوص دستگاه فرود اتوماتیک گفت: سیستم كمك ناوبری ILS با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به فرودگاه آبادان اختصاص یافت.

رضایی ادامه داد: خرید، نصب و راه اندازی این دستگاه به صورت مشارکتی و از محل اعتبار شرکت فرودگاه های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد. عملیات اجرایی نصب دستگاه ILS آغاز شده و در سال جاری راه اندازی خواهد شد.

رضایی در خصوص سایر پروژه های در حال انجام در فرودگاه از جمله احداث ترمینال جدید، احیا و ایجاد فضای سبز در مساحتی بیش از دو کیلومتر و بهسازی ترمینال فعلی توضیحاتی داد.

در این بازدید معاون عمرانی استانداری خوزستان، مدیرعامل، قائم مقام و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار آبادان و فرماندار خرمشهر حضور داشتند.

این دومین بازدید آخوندی وزیر راه و شهرسازی  از فرودگاه آبادان است و نخستین سفر وی به آبادان در مهرماه سال ۹۲ انجام شد. این بازدید در جریان حضور وزیر راه وشهرسازی در منطقه شلمچه و آغاز عملیات اجرایی خط آهن خرمشهر به بصره عراق با حضور مسئولان دو کشور انجام شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار