تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۸۵۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
93، سالی پر فراز و نشیب برای کارخانجات آرد
دبیر انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای صنعت آرد نبود، گفت: متاسفانه صنعت آرد در سال گذشته برخلاف سال‌های قبل، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت.

حسنعلی نویدی اظهارکرد: در سال گذشته دولت اجازه افزایش نرخ آرد را نمی‌داد در حالی که هزینه‌های تولید آرد روز به روز بالاتر می رفت.

وی افزود: در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز دولت قیمت گندم را مقداری افزایش داد اما این اقدام تاثیری در کاهش هزینه‌های تولید آرد نداشت.

نویدی تصریح کرد: از سوی دیگر توزیع سبوس تولیدی کارخانجات آرد به طور کامل به معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی محول شد در حالی که می‌توانستیم با درآمد حاصل از فروش سبوس، مقداری از هزینه‌های تولید را پوشش و کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به طور کلی شرایط تولید آرد به گونه‌ای پیش رفت که تعدادی از کارخانجات تولیدی آرد دچار ورشکستگی و یا تعطیلی شدند.

نویدی افزود: اگر مقداری از آرد تولیدی استان به عراق صادر شود، کارخانجات آرد رونق می‌گیرند. بازار کشور عراق ظرفیت بسیار خوبی است که ما سال‌ها از آن دور بوده ایم در حالی که کشور ترکیه با وجود فاصله زیاد، بازار آرد این کشور را احاطه کرده است. متاسفانه تعرفه‌های صادرات آرد به حدی بالا است که این مساله اجازه ورود تولید کنندگان به این عرصه را نمی‌دهد.

دبیر اجرایی انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان بیان کرد: امسال بر اساس وعده های داده شده، مقرر است فروش بخشی از سبوس تولیدی درجهت کمک به تامین مقداری از هزینه های تولید آرد به کارخانجات واگذار شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار