تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۸۵۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسین پور:
۲۷۵۰ تن گندم در خوزستان به صورت تضمینی خریداری شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار از خرید تضميني دو هزار و ۷۵۰ تن گندم در خوزستان خبر داد.

سیاوش حسین پور اظهار کرد: خوزستان یکی از استانهای عمده تولید کننده محصول گندم به شمار می رود که هر ساله کشاورزان استان بخش قابل توجهی از این محصول را در خوزستان تولید می کنند و آن را در اختیار ما قرار می دهند.

وی افزود: محصول گندم از اهمیت بالایی در تامین غذایی کشور برخوردار است به همین دلیل باید کاری کنیم که کشاورزان برای تولید بیشتر این محصول بیشتر تلاش کنند به گونه ای که خرید تضمینی و پرداخت به موقع پول یکی از مهمترین فعالیت هایی است که می توان در این خصوص انجام داد.

حسین پور با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۷۵۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است، عنوان کرد: این میزان گندم از کشاورزان شهرهای اهواز، امیدیه، بهبهان، هندیجان و هویزه خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار با اشاره به آغاز رسمی خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان هیچ محدودیت زمانی ندارد و تا زمانی که گندم در چرخه خرید تضمینی در استان وجود داشته باشد، خرید انجام می‌شود.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی هزار و ۱۵۵ تومان و هر کیلو گندم درم هزار و ۱۸۸ تومان است و بهای خرید گندم پس از ۲۴ ساعت به حساب کشاورزان واریز می شود.

حسین پور تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید شود این در حالی است که در سال زراعی جاری حدود ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت گندم قرار گرفته است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار