تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۵۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در شورای شهر اهواز مطرح شد:
وضعیت بهداشت و درمان شهر اهواز وخیم است
در جلسه علنی شورای شهر اهواز از وضع نامناسب بهداشت در شهر اهواز انتقاد شد و اعضای شورا خواستار رسیدگی به این وضع شدند.

عصر دوشنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر اهواز درباره لوایح واگذاری سه قطعه زمین به سازمان بهسازی و عمران کارون برای اجرای محرک سازی خیابان نهج البلاغه، الزام شهرداری اهواز به ایجاد سلامت شهری و تغیر نام کمیسیون عمران و پیشنهاد افزایش اعضای آن طرح و بررسی شد.

وضعیت بهداشت و درمان اهواز وخیم است

عضو شورای شهر اهواز در جلسه شورای شهر اهواز با انتقاد از وضعیت بهداشت و درمان این شهر  اذعان کرد: وضعیت وخیم بهداشت و درمان اهواز وخیم است.

حجت مظفری افزود: شورای شهر فعالیت های مهم تری نسبت به آگاهی از تغیرات درون سیستم شهرداری دارد. مردم اهواز خواهان رسیدگی به اینگونه مشکلات خود هستتند.

لزوم تثبیت موقعیت نیروی های انسانی در سیستم شهرداری

جمشید سلحشور دیگر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه اظهار کرد: برای هزینه کردن اعتبارات پروژه های شهرداری در سال جدید باید صرفه جویی کرد زیرا این اعتبارات دولتی نیست و به صورت مستقیم از جیب شهروندان اهوازی هزینه می شود.

وی نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر هزینه های تمام شده یک پروژه در شهرداری برشمرد و افزود: نیروهای انسانی در شهرداری باید موقعیت ثابتی داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود بپردازند.

سلحشور با اشاره به لزوم تشکیل یک کمیته پدافند غیر عامل در شورای شهر گفت: به منظور حل مشکلات امنیتی و حراست از اموال شهرداری وجود این کمیته بسیار ضروری است.

پس از اینکه شورا وارد دستور کار شد لایحه  واگذاری سه قطعه زمین به سازمان بهسازی و عمران کارون برای اجرای محرک سازی خیابان نهج البلاغه با رای مثبت شورا به تصویب رسید.

آذر زمان با اشاره به طرح تغییر نام کمیسیون عمران و افزایش اعضای آن گفت: معاونت و سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز ارتباط تنگاتنگی با کمیسیون عمران شورا دارند. با افزایش تعداد اعضای کمیسیون می توان ارتباطات کاری مستمری بین این دو نهاد شکل داد. در همین راستا می توان تعداد اعضا را به هفت نفر افزایش و نام کمیسیون را هم به کمیسیون عمران معماری و  شهرسازی تغییر داد.

پس از رای مثبت اعضای شورا به این طرح جانعلی خورشیدی و احمد باورصاد به عنوان اعضای جدید کمیسون انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین لایحه مساعدت یک میلیارد ریالی شهرداری به شورای حل اختلاف شهر اهواز و الزام شهرداری به ایجاد سلامت مورد بررسی قرار گرفت که این لایحه مورد موافقت قرار گرفت.

حضور پیمانکاران معترض درشورا

در این جلسه همچنین جمعی از پیمانکاران سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز حاضر و نسبت به فراخوان جذب جدید این سازمان اعتراض کردند.

نماینده این پیمانکاران گفت: در این سازمان شرایط را برای پیمانکاران سخت تر می کنند و عده ای از همکاران را نیز اخراج کرده اند. و این سازمان مدعی است که شورای شهر با لایحه ای جدید مانع جذب پیمانکار شده است.

خورشیدی نیز در پاسخ به این افراد گفت: لایحه مورد بحث هنوز به شورا نرسیده است و هر زمان که در شورا مطرح شود نماینده ای از این صنف نیز دعوت خواهد شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار