تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۸۵۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول:
دبیرخانه اجرایی کنگره بین‌المللی دانشگاه جندی شاپور راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول از تشکیل دبیرخانه اجرایی برای آماده‌تر کردن این دانشگاه در جهت برگزاری کنگره بین‌المللی جندی شاپور باستان خبر داد.

محمدرضا عصاری امروز با بیان اینکه سه کمیته علمی، میراث فرهنگی و اجرایی پیرامون برگزاری کنگره بین‌المللی دانشگاه جندی شاپور ایجاد شده است، بیان داشت: نخستین جلسه کمیته علمی کنگره در اواخر اسفند سال 93 با حضور شخصیت‌های فرهیخته کشوری به منظور مشخص کردن محورهای علمی این همایش بین‌المللی برگزار شد.

به گفته وی، 22 فروردین‌ ماه جاری نیز جلسه‌ای در کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی که از کمیته‌های مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به ریاست علی‌اکبر ولایتی برگزار شد که در این جلسه محورهای علمی همایش بین‌المللی جندی شاپور باستان به تأیید رسید.

* طرح موضوع کنگره بین‌المللی دانشگاه جندی شاپور در یونسکو

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول با اشاره به برگزاری جلسات پیوسته در کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی، عنوان کرد: در چند روز آینده نیز جلسه کمیته میراث فرهنگی کنگره در راستای مشخص کردن محورهای تاریخی و فرهنگی شهر و دانشگاه جندی شاپور با حضور معاونت سابق وزارت میراث فرهنگی کشور و معاون اجرایی این وزارتخانه برگزار می‌شود.

عصاری بیان کرد: اینکه در یک همایش به علت حضور گویش‌های خارجی آن را یک همایش بین‌المللی تلقی کرد از نظر استاندارد تعاریف بین‌المللی، نادرست است.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان عنوان بین‌المللی را به یک همایش نسبت داد که محورهای آن همایش نیز در عرصه بین‌المللی جایگاهی برای تعریف داشته باشند.

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول با بیان اینکه قصد داریم توسط سفیر ایران در یونسکو موضوع این کنگره را در جلسه علنی یونسکو مطرح کنیم، گفت: اگر این زمینه فراهم شود و کنگره بین‌المللی دانشگاه جندی شاپور باستان به تأیید یونسکو برسد، در این حال می‌توان ادعای بین‌المللی بودن کنگره را داشت که البته تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم انجام می‌دهیم.

عصاری به ارکان اصلی کمیته اجرایی کنگره دانشگاه جندی شاپور دزفول اشاره کرد و افزود: مطابق با ضوابط، علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، وزیر علوم ریاست کنگره و خودم نیز دبیری این کنگره را برعهده داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در دانشگاه جندی شاپور دزفول یک دبیرخانه اجرایی برای این کنگره تشکیل داده تا با برنامه‌ریزی‌های صحیح، آمادگی بیشتری را تا زمان آغاز این کنگره به‌دست آوریم.

* کنگره بین‌المللی دانشگاه باستانی جندی شاپور دزفول برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول، زمان تأسیس این دانشگاه را سال 271 میلادی عنوان کرد و گفت: در واقع سابقه آموزش عالی در کشور به قدمت زمان تأسیس این دانشگاه یعنی 1800 سال است که در هیچ کشوری چنین گنجینه تاریخی و علمی با ارزشی وجود ندارد.

عصاری با بیان اینکه تاکنون نسبت به ارزش تاریخی این مکان علمی غفلت صورت گرفته است، تصریح کرد: اکنون به عنوان نواده‌های این دانشگاه وظیفه داریم تا مردم جهان را از وجود چنین میراث تاریخی و علمی با ارزشی که هم اکنون نیز مورد توجه خاص وزارت علوم کشور قرار گرفته، آگاه سازیم.

وی عنوان کرد: در صورت مهیا شدن تمام تمهیدات در بهمن‌ ماه امسال کنگره بین‌المللی دانشگاه باستانی جندی شاپور دزفول به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار