تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۸۵۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عشایر جنوب خوزستان تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند
یش از 150 نفر از شیوخ، روسای قبائل، عشایر و سادات جنوب خوزستان روز سه شنبه با برگزاری تجمع در حسینیه عباسیه کوی ذوالفقاری آبادان، تجاوز عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن را محکوم کردند.

سران قبائل و عشایر عرب جنوب خوزستان با محکومیت تجاوز عربستان سعودی و همپیمانان عربی آنها به مردم مسلمان یمن، واکنش سریع جامعه جهانی برای توقف این حملات را خواستار شدند.

بزرگ قبیله محیسن در این تجمع، ضمن اعلام تجدید بیعت عشایر ولایتمدار جنوب خوزستان به آرمان های نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گفت:عشایر جنوب خوزستان در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، همواره آماده جانفشانی در خط امام و انقلاب هستند.

شیخ شاکر هلالات با محکوم کردن تجاوز ضد حقوق بشری عربستان سعودی به مردم یمن، افزود:عربستان به دلایل واهی و غیر منطقی زنان و کودکان بی دفاع در این کشور مسلمان را به خاک و خون می کشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت سه پرسنل نیروی انتظامی در شهرستان حمیدیه را محکوم کرد و گفت:عشایر و مردم عرب خوزستان این اقدامات را محکوم کرده و اشد مجازات برای عاملان این حادثه را خواستارند.

ساعت 3 بامداد پنجشنبه 13 فروردین ماه سه مامور نیروی انتظامی استان خوزستان در یکی از ایستگاه های موقت نوروزی مستقر در پارک گمبوعه شهرستان حمیدیه مورد حمله عوامل ناشناس قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

یکی دیگر از سران عشایر جنوب خوزستان در ادامه این تجمع اعتراض آمیز گفت:عشایر عرب خوزستان در طول تاریخ به عنوان مرزداران ایران نخستین پاسداران از حریم کشور بوده و هستند.

شیخ حسن معرفی افزود:عشایر خوزستان با نخستین جرقه جنگ تحمیلی از نخستین کسانی بودند که سلاح برداشتند و در برابر تهاجم رژیم بعثی عراق ایستادند و در این راه شهدای زیادی را نیز تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

وی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی عیله کشور، افزود:سران حاکم بر عربستان با استفاده از بوق های تبلیغاتی غربی و عربی خود، سعی در ایجاد تفرقه بین مردم و مسوولان در خوزستان را دارند ولی با درایت و هوشیاری مردم هیچگاه به خواسته های نامشروع خود دست نخواهند یافت.

شیخ معرفی گفت:همه ما سرباز انقلاب و رهبری هستیم و گوش به فرمان ولی فقیه زمانه خود می باشیم.

وی طالبان، القاعده و داعش را برگرفته از افکار وهابی شیوخ عربستان دانست و گفت:امروز رژیم سعودی به دلایل غیر منطقی، مردم بی دفاع یمن را با سلاح های غربی و اسرائیلی به خاک وخون می کشد.

در پایان این تجمع بیانیه محکومیت تجاوز رژیم عربستان سعودی به خاک یمن از سوی یکی از شیوخ قرائت شد و با تکبیر خاضران مورد تایید قرار گرفت.

در بخشی از این بیانیه که به زبان عربی قرائت شد، آمده است:عشایر غیور و انقلابی جنوب خوزستان، همصدا با تمامی مردم آزادی خواه و به خصوص مردم مسلمان جهان حمله عربستان به یمن را محکوم می کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:عشایر جنوب خوزستان این تجاوز را مغایر با کلیه موازین و قوانین بین المللی درباره وحدت، حاکمیت و استقلال کشورها دانسته و از مردم کشورهای عربی و اسلامی می خواهند تا دولت های شرکت کننده در ائتلاف امریکایی سعودی را برای توقف حمله و شکستن محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانه قید شده است:عشایر عرب جنوب خوزستان ضمن اعلام پشتیبانی از مردم مظلوم یمن، توقف فوری حملات هوائی و همه اقدامات جنگی علیه کشور و مردم یمن را خواستارند.

در بخش پایانی این بیانیه همچنین اهانت ماموران آل سعود به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده محکوم شده است.

عربستان سعودی از تاریخ 26 مارس (6 فروردین) تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های 10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار