تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۵۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه صادرات غیرنفتی اولویت کاری امسال خرمشهر
فرماندار خرمشهر، از توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان مهم‌ترین اولویت کاری امسال در این شهرستان نام برد.

ولی‌الله حیاتی امروز با بیان اینکه بنا بر تاکید رئیس جمهور، در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری سال «همزبانی و همدلی دولت و ملت» نامگذاری شده، اولویت اصلی دولت در حوزه شهرستان توسعه صادرات غیرنفتی است، اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای توسعه و رونق صادرات غیرنفتی، بیشتر از گذشته در حوزه مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی بندر خرمشهر را اندیشیده و از تمام امکاناتمان در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در سایه توسعه صادرات غیرنفتی دومین اولویت کاری امسال ما در شهرستان خرمشهر است چرا که توسعه صادرات غیرنفتی خود یکی از راه‌های مولد اشتغال است که در رونق فضای کسب و کار نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فرماندار خرمشهر، اجرای پروژه‌های نیمه تمام را یکی دیگر از اولویت‌های کاری سال جاری در خرمشهر خواند و گفت: امسال به طور جدی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر ورود پیدا خواهیم کرد به‌ طوری که از امسال کار ساخت بیمارستان 200 تختخوابی سوم خرداد این شهرستان آغاز خواهد شد.

حیاتی تصریح کرد: کار ساخت پایانه بین‌المللی شلمچه پس از یک فاصله حدود 30 ساله از گذشته خود، تمام مسائل و مشکلاتش رفع و عملیات اجرایی آن در مساحتی معادل 10 هزار متر مربع و با ظرفیت نقل و انتقال 50 هزار نفر در مرز شلمچه به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از توسعه کشاورزی به عنوان دیگر اولویت کاری امسال در این شهرستان نام برد و یادآور شد: مصمم هستیم تا در قالب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که 10 هزار هکتار آن در شهرستان خرمشهر اجرا می‌شود، نسبت به تسطیح اراضی و تحویل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم اقدام کنیم.

حیاتی ضمن تاکید بر لزوم تغییر نوع کشت به فرا خور غنای زمین و ای.سی آب به عنوان یک اولویت در راستای توسعه کشاورزی خرمشهر گفت: برای این منظور مشاوره گرفتیم و مشغول به‌ کار است.

به گفته فرماندار خرمشهر، انجام این کار سبب متنوع‌تر شدن نوع محصولات کشاورزی بر اساس شاخص‌های علمی با توجه به غنای زمین و ای.سی آب خواهد شد.

*اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای فضای سبز و پارک راه آهن خرمشهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خرمشهر برای شرکت در عملیات کلنگ زنی طرح تکمیل راه آهن خرمشهر به بصره افزود: این سفر دستاوردهای مهمی برای خرمشهر داشت که از جمله آنها می‌توان به امضای تفاهمنامه طرح تکمیل راه آهن خرمشهر به بصره اشاره کرد.

حیاتی در پایان عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز و پارک راه آهن خرمشهر با مشارکت منطقه آزاد اروند اختصاص داده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار