تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۸۵۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمل مصالح بدون بارنامه، عمده تخلف حمل و نقل جاده ای خوزستان
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان بخش عمده تخلفات در این بخش مربوط به سال گذشته را حمل مصالح ساختمانی بدون داشتن بارنامه اعلام کرد.

مسعود مصدقی روز سه شنبه به خبرنگاران رسانه های گروهی استان در اهواز گفت: پارسال دو هزار و 700 فقره تخلف اضافه تناژ توسط پلیس راه شناسایی و در نمایندگی های اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال 1392حدود 13 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بخش عمده این تخلفات مربوط به حمل مصالح ساختمانی بوده که از معادن شن و ماسه بارگیری و بدون بارنامه و رعایت نکردن مقررات ، جا به جا می شود.

مصدقی گفت: تخلفات اضافه تناژ علاوه بر اینکه موجب آسیب و تخریب جاده ها و تحمیل هزینه های هنگفت برای مرمت سطح راه ها می شود استهلاک خودروها، افزایش مصرف سوخت و کاهش کارایی سیستم های ایمنی خودروها را هم به دنبال دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروه های ویژه علاوه بر برخورد شدیدتر با کامیون های دارای اضافه بار و برخورد با معدن داران متخلف این مشکل برطرف شود.

خوزستان با برخورداری از 16هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای اعم از بار و مسافر به عنوان استان نخست در بخش حمل و نقل کشور است.

از مجموع پنج هزار و 150کیلومتر راه اصلی و فرعی در خوزستان یک هزار و 595کیلومتر راه شریانی(از مجموع 20هزار کیلومتر راه شریانی کشور) است که نقش تاثیرگذاری در حمل و نقل جاده ای کشور ایفا می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار