تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۸۵۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باورصاد خبر داد:
۱۱۳۰ تن گندم از کشاورزان امیدیه خریداری شد
رئیس جهاد کشاورزی امیدیه گفت: از زمان شروع برداشت گندم تاکنون یک هزار و ۱۳۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

علی اکبر باورصاد اظهار کرد: میزان گندم آبی که در این شهرستان به زیر کشت می رود شش هزار هکتار است که در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن قابل برداشت است. متاسفانه باقی این میزان گندم به زیر کشت رفته خسارت دیده و قابل برداشت نیست.

وی افزود: میزان سطح زیر کشت جو آبی این شهرستان ۵۰۰ هزار هکتار بوده و  ۴۰۰ هزار هکتار آن قابل برداشت است. در حقیقت ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی محصول جو که زیر کشت رفته بودند خسارت دیده است.

رئیس جهاد کشاروزی امیدیه تصریح کرد:‌ در شهرستان امیدیه ۲۷۰ هکتار کلزا به زیر کشت رفته است و متاسفانه در حال حاضر تنها ۷۰ هکتار آن قابل برداشت است. در حقیقت ۲۰۰ هکتار از اراضی که به زیر کشت کلزا رفته متحمل خسارت شده اند.

باورصاد عنوان کرد: برداشت محصول گندم و جو را از ۲۰ فروردین شروع کرده و سه مرکز خرید گندم را با ظرفیت ۳۰ هزار تن در این شهرستان فعال کرده ایم.

وی بیان کرد: از لحظه شروع برداشت گندم تا کنون ۶۰۰ هکتار از اراضی به زیر کشت رفته این محصول برداشت شده اند.

رئیس جهاد کشاروزی امیدیه یادآور شد: به طور متوسط هر هکتار بین سه تا سه و نیم تن گندم دارد. در حقیقت از مزارع گندم حداقل دو تن و حداکثر ۶ تن محصول برداشت می شود.

باورصاد تاکید کرد: تاکنون ۱۰ دستگاه کمباین مهاجر که معمولا کشاورزان آن را اجاره می کنند به استان آمده و کار برداشت محصولات را انجام می دهند. در این شهرستان حداقل به ۴۰ کمباین نیاز داریم اما خرید کمباین بر عهده کشاورز بوده و با وجود اینکه در خرید آن به کشاورزان کمک می کنیم اما کمتر تمایل به خرید کمباین دارند.

وی در پایان گفت: برداشت گندم از مزارع تازه شروع شده است. تا کنون یک هزار و ۱۳۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است. معمولا فصل برداشت گندم تا اردیبهشت ماه هم ادامه دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار