تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۸۵۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان خبر داد:
آماده‌سازی 4 مسجد برای اجرای سنت اعتکاف در شادگان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان گفت: برای هماهنگی و ارائه تسهیلات بیشتر برای معتکفین، امسال تعداد چهار مسجد در سطح شهرستان برای اجرای مراسم اعتکاف تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام عبدالله رضایی‌نسب با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب و ایام اعتکاف اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ثبت نام اعتکاف از اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت نام برای حضور در اعتکاف تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اعتکاف خوزستان امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه از نحوه ثبت نام، شرایط و سایر اطلاعات مربوطه مطلع شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان، سنت اعتکاف را یکی از سنت‌های ارزشمند دینی دانست و تصریح کرد: بحث اعتکاف در قرآن و روایات اسلامی نیز مورد تاکید فراوان قرار گرفته، همانطور که در قرآن کریم در آیه‌ای از جانب خداوند به حضرت ابراهیم دستور رسیده که خانه مرا برای چند دسته از جمله معتکفان پاک کنید.

رضایی‌نسب از مهمترین دلایل احیای سنت اعتکاف در کشور را خون شهدا دانست و گفت: در گذشته شهرهای محدودی به علت بی‌اطلاعی، مراسم اعتکاف را انجام می‌دادند اما خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سنت در همه شهرها با حجم زیاد، به‌ویژه در شادگان اجرا شده و با استقبال خوبی هم مواجه است.

وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری اعتکاف عنوان کرد: ایام اعتکاف امسال در چهار مسجد شادگان، دارخوین و بوزی که در روزهای 12 تا 14 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اعتکاف ، شادگان
:
:
:
آخرین اخبار