تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۸۵۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضیائی:
جمعیت هلال احمر می تواند به توسعه خوزستان کمک کند
رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر می تواند به موضوع توسعه در استان خوزستان و ماموریت هایی که این استان دارد، کمک کند.

سید امیرمحسن ضیائی شامگاه سه شنبه در محل هتل کاروانسرای آبادان با اشاره به سفر خود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از توانمندی های جمعیت هلال احمر، اقداماتی که انجام شده و تجهیزاتی که این جمعیت دارد را توانستیم در این سفر بازدید کرده و اطلاعات مورد نیاز دیگر بخش ها را نیز دریافت کنیم.

وی افزود: برنامه های آینده جمعیت هلال احمر در استان خوزستان را نیز مورد بازدید و بررسی قرار دادیم و همچنین نشستی را نیز با مسئولان این سازمان داشتیم. به نظر می آید که امکانات و ظرفیت های خوبی در استان خوزستان وجود دارد که باید از قوه به فعل بیایند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: جمعیت هلال احمر در بسیاری از قسمت ها می تواند به موضوع توسعه در استان خوزستان و ماموریت هایی که این استان دارد، کمک کند.

ضیائی عنوان کرد: در منطقه آزاد اروند به نظر می آید با کمک هایی که این سازمان می تواند انجام دهد، می توانیم کارهایی را در ارتباط با ماموریت های هلال احمر انجام دهیم، این فعالیت ها را به نفع کشور اقتصادی کرده و همچنین با اهمیتی که استان خوزستان دارد وضعیت امدادی منطقه را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان به واسطه داشتن راه های ارتباطی و زیست محیطی توجه ویژه ای را می طلبد، تصریح کرد: این استان به عنوان یک استان مهم و پرجمعیت و همچنین با موقعیت ژئوپولتیکی که در همسایگی کشور عراق دارد، زمینه های بسیار زیادی دارد كه بر ای ن اساس باید نتایج این سفر را مورد تحلیل قرار داد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور توضیح داد: از وقتی که شهرهای آبادان و خرمشهر منطقه آزاد شده اند به نظر می آید که با فعالیت هایی که سازمان منطقه آزاد داشته، زیرساخت های این منطقه از سوی این سازمان در حال تکمیل است.

ضیائی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در حال تشویق کارآفرین ها برای حضور در این منطقه است، گفت: این منطقه در دهنه خلیج فارس، مکانی که بیشترین نفت دنیا از این محل عبور می کند، قرار دارد به همین دلیل ظرفیت فوق العاده زیادی را ایجاد می کند و ما باید از این فرصت تاریخی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه نتایج نشست با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند تا چه زمانی مشخص می شود، توضیح داد: مقرر شد تا کارگروهی طی نشستی این موضوعات را بررسی کنند و مجموع اقداماتی که جمعیت هلال احمر در این منطقه می تواند انجام دهد را بررسی کنند و همچنین ای نكه چه کارهایی را سازمان منطقه آزاد اروند باید انجام دهد؛ به طور حتم ظرف مدت دو ماه آینده نتایج را مشاهده خواهیم کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار