تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۵۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات مديرعامل استقلال خوزستان درباره واگذاری باشگاه به بانک ملی
مديرعامل باشگاه استقلال خوزستان در خصوص واگذاری سهام این باشگاه به بانک ملی ایران توضیحاتی ارائه داد
مديرعامل باشگاه استقلال خوزستان در خصوص واگذاری سهام این باشگاه به بانک ملی ایران توضیحاتی ارائه داد.

فاضل بختياري اظهاركرد: براي انتقال سهام پروسه​اي وجود دارد و به اين صورت است كه گروه ملي فولاد ايران كه صاحب سهم باشگاه است، سهام عمده​اش که بالغ بر 67 درصد است، به بانك ملي ایران واگذار شده است.

وي خاطرنشان‌كرد: بر اين اساس كل اموال و دارايي​هاي گروه ملي به همين نسبت به بانك ملي واگذار مي‌شود و علت هم اين است كه مراجع قضايي امتياز باشگاه را به عنوان بخشي از مطالبات بانك ملي ايران به اين بانك واگذار كرده‌اند. به هر حال گروه ملي ارزش​گذاري شده و مي​توان گفت كه كل شركت واگذار شده است و باتوجه به این‌که این شرکت دارایی‌هایی دارد، یکی از دارايي​هاي آن، باشگاه است.

مديرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص چگونگی ادامه فعالیت این تیم، گفت: از برنامه آن‌ها خبر ندارم ولي به هر حال با توجه به اين‌كه باشگاه زيرمجموعه گروه ملي است، بنابراين صاحب سهم باشگاه گروه ملي و هيات مديره گروه ملي كه مجمع باشگاه هستند در اين خصوص تصميم​گيري مي​كنند. در واگذاري سهام گروه ملي، يكي از دارايي​ها باشگاه است و الزاما باشگاه جدا از گروه ملي نيست و طبق قانون تجارت، مجمع باشگاه و صاحبان سهام باشگاه، مديران گروه ملي هستند كه مديران گروه ملي هم منصوبين بانك ملي هستند. شيوه كار هم اين است كه مجمع باشگاه كه مديران گروه ملي هستند، تصميم​گيري مي​كنند.

وي در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است باتوجه به شرایطی که وجود دارد سال آینده در لیگ برتر تیم‌داری صورت نگیرد؟ عنوان‌کرد: بانك​ها و موسسات اقتصادي كشور، هر كدام داراي ده​ها شركت زيرمجموعه با اهداف و ماموريت​هاي متفاوت و متولي بخش عظيمي از اقتصاد مملكت هستند. با توجه به اين شرايط از آن‌جا كه بانك​ها وظيفه اجتماعي و ايجاد بستري براي نشاط دارند، من فكر نمي​كنم هزينه تيم​داري يك باشگاه آن‌چنان باشد كه بانكي مانند بانك ملي را به چالش بكشاند، بنابراین اگر صلاح بر تيم​داري باشد قطعا انجام مي‌شود و اگر نباشد حتما حكمتي در آن وجود دارد.

بختیاری ادامه‌داد: در حال حاضر ميل به ورزش و به ویژه فوتبال در مردم و مسوولان به صورتي شده است كه همگي به ورزش روي خوش نشان مي​دهند و من بعيد مي​دانم با توجه به اين موضوع در اين زمينه مشكلي باشد، چرا كه تاكنون صحبتي در اين بخش نشده و برنامه​اي هم ارائه نشده است. آن‌چه در حال حاضر براي ما مهم است بقاي تيم​مان در ليگ برتر است و كسي هم به جز خدا از آينده خبر ندارد.

وي در پاسخ به سوال دیگری که باتوجه به این‌که پيش از اين عنوان كرده بودید، از فصل آینده ديگر قصد حضور در سمت مديريت اين باشگاه را ندارید، آیا این تصمیم شما به واگذاری باشگاه به بانک ملی ایران برمی‌گردد؟ گفت: من تا سال گذشته معاون فروش و بازاريابي گروه ملي بودم و به واسطه دستور سيستمي،​ متولي باشگاه هم شدم و با توجه به اين‌كه سال گذشته بازنشسته شدم، به تبع فعاليت من در باشگاه منوط به تصميم​گيري مديران جديد گروه ملي است و البته بايد بگويم خود من تمايلي به ادامه كار براي فصل بعد ندارم و نه اين‌كه بخواهم ناز و یا غرضی داشته باشم، بلكه به اين دليل است كه اين كار بسيار سخت و تخصصي است و در تخصص من نيست. اگر كسي متخصص​تر از من باشد، سود و صلاح باشگاه در اين است كه متولي باشگاه فردي با اين مشخصات باشد.

وی در پایان درباره شرايط تيم استقلال در ليگ و دیدار برابر پرسپولیس، خاطر‌نشان‌کرد: بازي خوبي مقابل پرسپوليس انجام داديم و يك امتياز هم گرفتيم. روند تيم ما از ابتداي فصل تاكنون به صورتي بوده است كه آهسته و پيوسته پيش آمده​ايم و با همين روش از پنج بازي آينده​مان برای ماندن در ليگ، حداقل به پنج امتياز نياز داريم و با توجه به بازي​هاي پيش​رو قابل دسترسي است. شك نكنيد كه تيم ما با قدرت در ليگ مي​ماند. اميدوارم خدا توفيق دهد تا در بازي​هاي باقي​مانده با درايت كادرفني و تلاش و همت بازيكنان بتوانيم سهميه استان را حفظ كنيم و فوتبال خوزستان به جايگاه واقعي و آن‌چه استحقاق آن را دارد، برسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار