تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۸۵۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کریمی خبرداد:
کوچ بهاره عشایرخوزستان به مناطق ییلاقی آغاز شد
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: کوچ بهاره عشایر کوچ رو در این استان به مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا آغاز شد.

علی‌رحم کریمی اظهار کرد: همه ساله با گرم شدن هوا، ۲۳ هزار خانوار عشایر از استان در قالب۱۴۰ هزار نفر به استانهای خوش آب و هوای کشور همانند اصفهان، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، همدان، کرمانشاه، ایلام، چهار محال و بختیاری و دیگر مناطق ییلاقی به همراه یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد دامی کوچ کرده و یک دوره چهار ماهه را در این مناطق سپری می کنند.

کریمی عنوان کرد: عشایر از ایل راه های تله زنگ، پل زال، پل کول به لرستان و همدان و همچنین از ایل راه های رامهرمز و بهبهان به کهگیلویه و بویر احمد و فارس کوچ می کنند.

وی افزود: از طریق ادارات امور عشایر شهرستانها در مسیر کوچ توزیع ارزاق، هماهنگی با ادارات دامپزشکی، نیروی انتظامی شهرستان، آبرسانی سیار، مرمت راه ها به منظور تسهیل در عبور و مرور عشایر صورت می گیرد.

کریمی از فرمانداری ها، پلیس راه، مراکز پزشکی و دامپزشکی و منابع طبیعی خواستار همکاری با اداره کل و عشایر در هنگام کوچ شد و اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و فقر مراتع، با هماهنگی های صورت گرفته عشایر امسال کوچ خود را زودتر آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: اکنون از فرمانداری ها، پلیس راه ها، مراکز پزشکی و دامپزشکی و منابع طبیعی خواستار همکاری  با این اداره کل هنگام کوچ عشایر هستیم.

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: تامین آب شرب، علوفه دامی، تامین آرد و سوخت از قبیل نفت و کپسول گاز نیز به عهده ما است. همچنین خدمات دیگر زیربنایی از قبیل راه های ارتباطی، احداث خطوط آب رسانی و ایستگاه های تامین آب کشاورزی و بحث تسهیلات بانکی توسط امور عشایری استان انجام می شود.

کریمی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۸۷ توسط مرکز آمار ۲۳ هزار خانوار عشایری با جمعیتی معادل ۱۴۰ هزار نفر در خوزستان ساکن هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار