تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۵۹۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اردیبهشت؛ مترو به زیر آب می‌رود
مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز گفت: همه طرح​های حفاری مترو اهواز در سازمان حفاظت محيط زيست تاييد شده و حفر تونل مترو و فعالیت دستگاه‌های TBM هيچ مشكلي براي رودخانه کارون ايجاد نخواهد كرد.

عباس هلاكويي با اشاره به آخرین وضعيت حفاري تونل مترو اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه حفار TBM در خيابان نادري و در فاصله 100 متري رودخانه كارون قرار داشته و آماده عبور از زير رودخانه است.

وی افزود: اکنون دستگاه‌های حفار با برق ژنراتور فعالیت می‌کنند ولی برای انجام حفاری در زیر رودخانه به برق اضطراری نیاز است تا دستگاه در هنگام حفاری با مشکل مواجه نشده و فعالیت متوقف نشود که بدین منظور در حال هماهنگی با شرکت توزیع برق اهواز هستیم.

هلاکویی ادامه داد: در صورت انجام هماهنگی‌ها، تا پایان اردیبهشت ماه دستگاه حفار به رودخانه می‌رسد. عرض رودخانه 550 متر است که با احتساب ورودی و خروجی دستگاه، 750 متر در مسیر رودخانه حفاری خواهد شد.

وي گفت: پس از پایان کار در مسیر خیابان نادری، دستگاه حفار به زیر رودخانه رفته و حفاری تونل در زیر کارون آغاز خواهد شد و مدت زمان مورد نياز براي حفاري در زیر رودخانه كارون برای هر خط  مترو حدود سه ماه است.

مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز عنوان کرد: هيچگونه مشكلي از نظر زيست‌محيطي در حفاري زير رودخانه وجود ندارد؛ عمليات حفاري در زیر رودخانه در عمق 25 تا 30 متري و با ايمني بالا و ريسك پايين صفر درصد انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه طرح​های حفاری مترو اهواز در سازمان حفاظت محيط زيست تاييد شده و حفر تونل مترو و فعالیت دستگاه‌های TBM هيچ مشكلي براي رودخانه کارون ايجاد نخواهد كرد.

هلاكويي گفت: مترو اهواز دارای چهار خط است که در طرح مصوب این پروژه، همه خطوط از مسير رودخانه كارون عبور مي​كنند.

مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز بیان کرد: خط نخست که از سه راهی فرودگاه به میدان ساعت می‌رود در امتداد خیابان نادری از کارون عبور خواهد کرد. خط دوم که از کیانپارس تا کوت‌عبدالله ادامه دارد در نزدیکی بیمارستان مهر به زیر رودخانه می‌رود. همچنی خط سوم در مسیر سه‌راهی خرمشهر به سپیدار در محل پل پنجم از رودخانه می‌گذرد و خط چهارم نیز که از کیانشهر به شهرک نفت می‌رود از محل پل سوم به زیر رودخانه خواهد رفت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
1
8
مگر ریسک صفر هم داریم؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
1
6
خدا بخیر بگذرونه
:
:
:
آخرین اخبار