تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۸۵۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار درخصوص عرضه بی‌رویه قلیان در اماکن عمومی اهواز
در سال های اخیر میزان روی آوردن قشر جوان به ویژه دختران به قلیان افزایش یافته است. برای مقابله با این موضوع از یک طرف باید فرهنگ سازی صورت گرفته و از طرف دیگر دسترسی ها باید کاهش پیدا کند
خوزنیوز: یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی مرکز بهداشت استان به عنوان متولی بهداشت در استان خوزستان؛ مبارزه با مصرف دخانیات به ویژه سیگار و قلیان است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر سید سعید سیدیان ضمن هشدار در رابطه با عرضه بی رویه قلیان در سطح اماکن عمومی و پارک‌های اهواز اظهار داشت: بیماری های صعب العلاج، سرطان‌ها، بیماری‌های قبلی عروقی، معلولیت ها، آسیب های اجتماعی در اثر مصرف سیگار و قلیان افزایش می یابد که این مساله علاوه بر اینکه سلامت عمومی جامعه را با خطر جدی مواجه می‌کند باعث افزایش هزینه های عمومی سلامت نیز خواهد شد.

سیدیان در ادامه گفت: یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی مرکز بهداشت استان به عنوان متولی بهداشت در استان خوزستان؛ مبارزه با مصرف دخانیات به ویژه سیگار و قلیان است. نقش بهداشت در این خصوص اطلاع رسانی، آموزش و همچنین اعلام موارد تخلف از قانون به مراجع ذیصلاح است که انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بهداشت مشکلات را بازگو می‌کند و هزینه‌هایی که بر دولت و مردم در این رابطه تحمیل می‌شود را مطرح می‌کند. در رابطه با مخاطرات هشدار می‌دهد. از طرفی قانونگذار هم در این خصوص وظیفه خود را انجام داده و قانون جامع مبارزه ملی با دخانیات را در سال 85 تصویب نموده است. بر طبق این قانون عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی شامل پارک‌ها، فضای سبز، پایانه ها، تاکسی و خطوط واحد، قهوه خانه و رستوران‌ها ممنوع است. حال باید مراجع ذیربط در این رابطه وارد عمل شده و اقدامات لازم را در رابطه با جمع آوری قلیان‌ها و ممانعت مداوم از عرضه آن در اماکن عمومی به عمل آورند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان خاطرنشان کرد: وظیفه اجرای قانون مبارزه با عرضه قلیان و برخورد با موارد تخلف در اماکن عمومی مسقف مانند قهوه خانه‌ها، رستوران‌های سنتی، هتل‌ها و اماکن مشابه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اماکن نیروی انتظامی و در فضای سبز و پارک‌ها بر عهده  شهرداری ها است. در حال حاضر عرضه قلیان در اماکن عمومی به خصوص در فضاهای سبز و پارک‌ها و مشاهده جوانان به خصوص دختران در حال استعمال قلیان بسیار تاسف بار است و از مراجع مربوطه انتظار می‌رود در این خصوص اقدام جدی به عمل آورند. انتظار ما این است که مراجع ذیربط به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه، استعمال دخانیات و قلیان را دروازه ورود افراد به بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دانست و گفت: در سال های اخیر میزان روی آوردن قشر جوان به ویژه دختران به قلیان افزایش یافته است. برای مقابله با این موضوع از یک طرف باید فرهنگ سازی صورت گرفته و از طرف دیگر دسترسی ها باید کاهش پیدا کند.

سیدیان در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت و حضور فعال سازمان‍‌های ذیربط به زودی شاهد برداشته شدن گامی موثر در مبارزه با این پدیده شوم باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
0
با سلام متاسفانه در قهوه خانه ها و رستوران های سنتی شاهد ترویج فساد و فحشا هستیم و باید با این پدیده قاطعانه برخورد کرد- شایسته است برخورد لازم با این هنجار شکنان صورت گیرد
:
:
:
آخرین اخبار