تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۸۶۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان مصوب شد
افزایش تعداد نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با حضور حضرات آیات و حجج اسلام آقایان یزدی، هاشمی شاهرودی، بوشهری، خاتمی و رئیسی در تاریخ 26 فروردین ماه در دفتر دبیرخانه در تهران برگزار شد.

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مصوبات این جلسه را تشریح کرد. مهمترین مصوبه این جلسه افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بود که به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه، نخست نامه دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور مبنی بر اجرای ماده 2 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خصوص افزایش تعداد نمایندگان این مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و کمیسیون آیین​نامه موظف شد سازوکارهای لازم را در این راستا تدوین نماید.
 
بر این اساس مصوب شد 13 نفر به اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری افزوده شود. از این رو تعداد نمایندگان استان آذربایجان غربی از 3 به 4 نفر، استان اصفهان از 5 به 6 نفر، استان تهران از 16 به 20 نفر، استان خراسان رضوی از 6 به 7 نفر، استان خوزستان از 6 به 7، استان سیستان و بلوچستان از 2 به 3 نفر، استان فارس از 5 به 6 نفر، استان کرمان از 3 به 4 نفر و استان البرز پس از جدا شدن از استان تهران 2 نماینده در مجلس خبرگان رهبری خواهد داشت.

مقرر شد جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان در تاریخ 21 خرداد 1394 در محل دبیرخانه در قم برگزار گردد.

طبق مصوبه هیئت رئیسه هجدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ‏‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شهریور ماه برگزار می‏‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار