تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۸۶۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان:
شبکه آبرسانی شادگان به طرح الغدیر وصل شد
معاون فرماندار شادگان از اتصال شبکه آبرسانی این شهرستان به طرح الغدیر خبر داد.

نعمت‌اله آلبوغبیش در حاشیه جلسه شورای سلامت اظهار کرد: روزانه بیش از 92 هزار مترمکعب آب از تاسیسات دارخوین به شهرها و روستاهای شادگان تامین می‌شود.

وی افزود: با وصل شدن طرح آبرسانی الغدیر به تاسیسات آب دارخوین، روزانه حدود 50 هزار مترمکعب آب از طرح الغدیر و مابقی از رودخانه کارون و تاسیسات آبرسانی دارخوین تامین می‌شود.

معاون فرماندار شادگان اضافه کرد: تامین حدود 600 لیتر آب در ثانیه از محل طرح الغدیر باعث کاهش شوری و EC آب شادگان در حدود 500 میکروموس خواهد شد.

آلبوغبیش ادامه داد: در حال حاضر EC آب طرح الغدیر به دلیل کاهش بارندگی سال گذشته، حدود 2 هزار و 50 میکروموس و EC آب کارون 3 هزار است که با اضافه شدن به شبکه آبرسانی دارخوین، در حال حاضر EC آب شادگان به 2 هزار و 500 کاهش یافته است.

وی در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از همت دولت تدبیر و امید و سختکوشی و تلاش استاندار خوزستان و پیگیری‌های مستمر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، سرانه مصرف آب در شهرستان را بسیار بالا (حدود 700 لیتر روزانه برای هر نفر) دانست و بر لزوم فرهنگسازی در راستای صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدر دادن بیهوده آب تاکید کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار