تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۸۶۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره سرلشکر شهید احمد سوداگر در اهواز برگزار شد
یادواره «شهید سوداگر» با تجلیل علی لاریجانی از دلاوری‌های این شهید و رونمایی از تمبر یادبود وی در اهواز به کار خود پایان داد.

ظهر امروز یادواره سرلشکر شهید احمد سوداگر که از ساعت 9 در سالن آیت‌الله خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز آغاز به‌کار کرده بود به پایان رسید.

در این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت‌الله شفیعی و حیدری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام حاجتی و حسن‌زاده ائمه جمعه موقت اهواز، فرمانده لشکر 92 زرهی ارتش و فرماندهان نیروی انتظامی، همچنین جمعی از پاسداران لشکر 27 رسول الله(ص) تهران، سپاه 25 کربلای مازندارن و استاندار خوزستان حضور داشتند.

«شهید سوداگر» گنجی گمنام بود

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: «شهید سوداگر» یکی از گنج‌های واقعا گمنام بود و باید به نسل امروز معرفی شود.

سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز در یادواره سرلشکر شهید سوداگر که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در تالار آیت‌الله خامنه‌ای مجتمع فجر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: معرفی چهره شهدای والامقام و فرماندهان جنگ همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در این زمینه باید دقت نظر و جدیت بیشتری شود.

وی افزود: شهید سوداگر یکی از گنج‌هایی بود که واقعا گمنام بود و باید به نسل امروز معرفی شود تا جوانان از این شهدای والا مقام الگو بگیرند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: فرماندهان ما با تدبیر و مدیریت انقلابی جنگ هشت ساله را مدیریت کردند و به شهادت رسیدند، شهدای ما با دست خالی جنگ را با آن کیفیتی که مردم انتظار داشتند پیش بردند و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در حوزه دفاعی و امنیتی به رخ دشمنان کشیدند.

شاهوارپور ادامه داد: برگزاری چنین یادواره‌هایی مطمئنا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم به‌ویژه نسل جوان بسیار تاثیرگذار خواهد بود اما در کم و کیف برگزاری اینگونه برنامه‌ها باید تاکید و توجه مضاعفی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان عنوان کرد: امروز 5+1 پای میز مذاکره می‌آیند چون مقاومت ملت ما را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرده و در واقع عزت امروز به برکت مقاومت و ایثار شهدای کشورمان است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در پایان بیان کرد: شهدایی که امروز در عرصه مبارزه با استکبار در جبهه‌های عراق و سوریه مجاهدانه جنگیده و به شهادت می‌رسند متاسی از شهید سوداگر و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس وارد این عرصه شده‌اند.

برگزاری یادواره‌های شهدا ارج نهادن به مقام شامخ آنان است

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه خوزستان گفت: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله یادواره شهید سوداگر، ارج نهادن به فداکاری‌ها و مقام شامخ شهیدان است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه خوزستان در این مراسم با اشاره به حضور میهمانان و مدعوین این یادواره اظهار کرد: مسئولان لشکری، کشوری و استانی، خانواده‌های شهدا و عموم مردم در این یادواره شرکت کرده‌اند.

عبدالله عفراوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه فرهنگی غرب عنوان کرد: هدف از برگزاری این‌گونه یادواره‌ها ارج نهادن به فداکاری‌ها و مقام شامخ شهیدان است تا بتوان با ارزش‌گذاری برای شهادت، آن را به نسل جدید منتقل کرد.

دبیر یادواره شهید احمد سوداگر ادامه داد: همچنین در این‌ برنامه‌ از خانواده‌های شهدا و به ویژه خانواده شهید حاج احمد سوداگر تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: یادواره شهید احمد سوداگر تاکنون دوبار در سطح کشوری برگزار شده و برای نخستین‌بار قرار است در سطح استانی برگزار  شد.

«شهید سوداگر» از نظریه‌پردازان دوران دفاع مقدس بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: «شهید سوداگر» از نظریه‌پردازان دوران دفاع مقدس بود که فرماندهان به خوبی از وی بهره می‌بردند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده در یادواره سردار سرلشکر شهید احمد سوداگر اظهار کرد: شهید سوداگر و شهدای ایران اسلامی، مجد و عظمت را برای ما به ارث گذاشته اند و خاک پاک سرزمینمان امروز به آنان افتخار می‌کند و می‌بالد.

وی افزود: تمام قطرات خون شهدای ما به ثمر نشسته است و به خوبی شاهدیم که امروز ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در جهان به چه جایگاه رفیع و پرمنزلتی دست یافته است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: شهید سوداگر از شهدای استثنایی ما نه فقط به لحاظ داشتن مسئولیت‌های سنگین در دوران دفاع مقدس، بلکه به دلیل تلاش زیاد در انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های بعد محسوب می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه شهید سوداگر از دیگر افتخارات دزفول قهرمان و خوزستان سرافراز است، توضیح داد: این شهید بزرگوار از نظریه پردازان دوران دفاع مقدس بود که فرماندهان به نظریات این بزرگوار احتیاج داشته و به خوبی استفاده می‌کردند.

این یادواره به میزبانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برگزار شد. طی این یادواره تعدادی از مدعوین به سخنرانی پرداختند و سپس، کلیپی در مورد ویژگی‌های بارز سردار شهید احمد سوداگر از زبان سرداران و فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید پخش شد که در بخشی از این کلیپ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از دلاوری‌ها این شهید بزرگوار تجلیل کرد.

در پایان این مراسم نیز جانشین فرمانده سپاه 27 رسول الله(ص) تهران پیام سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران و از همرزمان شهید را قرائت کرد و از تمبر یادبود و نرم‌افزار سردار سوداگر رونمایی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار