تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۸۶۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به علت گرد و غبار؛
تعرفه آب خوزستانی ها باید منصفانه تر محاسبه شود
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو با وجود گرد و غبار، باید در محاسبه تعرفه آب مردم استان خوزستان منصفانه تر عمل کند.

عبدالله سامری اظهار کرد: بروز پدیده گرد و غبار در شهرهای استان خوزستان باعث شده مردم به اجبار مصرف بیشتری در آب داشته باشند و گریزی از این وضع هم نیست.

وی افزود: برای نمونه در دو هفته اخیر که هوای خوزستان همواره با پدیده گرد و غبار مواجه بوده است، برخی مردم این استان شاید در طول یک هفته، سه نوبت حیاط یا تراس خانه خود را شسته اند زیرا تجمع خاک فراوان در منازل، مردم خوزستان را مجبور به استفاده از این کار می کند. این موارد در شستن خودروها، لباس ها، ظرف ها و استحمام افراد نیز دیده می شود به همین دلیل مصرف آب مردم خوزستان به شدت بالا رفته است.

سامری عنوان کرد: بالا رفتن مصرف آب نیز بی شک، مبلغ قبض های مصرفی آب را هم برای مردم خوزستان بالا برده است به همین دلیل از وزارت نیرو انتظار می رود در محاسبه تعرفه های آب مصرفی برای مردم خوزستان، رعایت انصاف را داشته باشد و نباید به گونه ای با این مسئله برخورد کرد که وجود پدیده گرد و غبار که به علت عملکرد نامناسب مسئولان در سال های قبل بوده، فشار مضاعف تری به مردم استان وارد کند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون مردم خوزستان به علت وجود گرد و غبار با مراجعات بی شماری به پزشکان مواجه شده اند و هزینه های زندگی در خوزستان به علت این پدیده به شدت بالا رفته است به همین دلیل از دولت انتظار می رود، وزارت نیرو را ملزم کند به منظور تسهیل شرایط زندگی و کاهش فشار مالی به مردم در خوزستان، حداقل در محاسبه تعرفه آب مصرفی برای مردم خوزستان به علت نیاز بالا به مصرف آب، کمترین مبلغ را در نظر بگیرد و تخفیف های ویژه ای برای آنها اعمال کند.

سامری تصریح کرد: در آخرین روزهای سال گذشته که شدت غبار در خوزستان واقعا به اوج رسیده بود، همه دولتمردان از جمله رئیس جمهور اعلام کردند که باید در این خصوص فورا به مردم خوزستان کمک کرد ولی تاکنون هیچ اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نداده و تنها کاری که دولت در این مدت برای کاهش عوارض گرد و غبار کرده است، توزیع ماسک رایگان بوده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از دولت انتظار داریم در خصوص کاهش تعرفه آب که یکی از راهکارهای کاهش مشکلات تحمیل شده به مردم خوزستان ناشی از گرد و غبار است وارد شده و ثابت کند در ماجرای گرد و غبار شدیدی که این روزها زندگی را برای مردم خوزستان تلخ کرده است، در کنار آنها ایستاده است.

نماینده مردم خرمشهر ادامه داد: از سوی دیگر هم اکنون آبی که به مردم خوزستان داده می شود، به هیچ وجه قابل شرب نیست و اغلب مردم اقدام به خرید آب از فروشندگان دوره گرد و برخی واحدهای تجاری تصفیه آب می کنند و برخی دیگر نیز اقدام به خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی کرده اند. به همین دلیل چنین آبی که مردم را به زحمت انداخته اند و آنها باید بشکه های ۲۰ لیتری خرید آب را حمل کنند نباید با آب با کیفیتی که در برخی مناطق پایتخت به مردم ارائه می شود با تعرفه ای یکسان محاسبه شود.

سامری تاکید کرد: انتظار می رود وزارت نیرو در این خصوص به صورت جدی وارد عمل شود و تعرفه آب مصرفی مردم خوزستان را کاهش دهد که این امر بی شک نه امتیازی خاصی برای مردم خوزستان که عین رعایت عدالت است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار